הטיפ היומי: יצרנית כלי רכב עם צפי לשיפור בתוצאות

כלכלני מחלקת המחקר בברקליס: לאחר שרשרת של אכזבות (וירידה חדה בשולי הרווח) אנחנו מצפים מוולוו להציג שיפור במספר פרמטרים וכן להראות הצלחה ראשונית לרה-ארגון שבוצע במכירות

חברת הרכב Volvo AB נסחרת בבורסה השבדית (סימול: VOLVB:SS) לפי שווי שוק של כ-207 מיליארד קרונות (כ-31 מיליארד דולר). החברה מייצרת משאיות, אוטובוסים וכן רכיבים וציוד לתחומי הרכב והבנייה. בשנת 2012 החברה רשמה רווח נקי של 11 מיליארד קרונות על הכנסות של 303.6 מיליארד קרונות.

לאחר שרשרת של אכזבות (וירידה חדה בשולי הרווח) אנחנו מצפים מהחברה להציג שיפור במספר פרמטרים, וכן להראות הצלחה ראשונית לרה-ארגון שבוצע במכירות.

נתוני ההזמנות הם מפתח בחברה. אנו צופים המשך שיפור באירופה, לצד המשך ההתחזקות בברזיל בפרט ובאמריקה הלטינית בכלל. קשה להעריך מה יהיה המצב בצפון אמריקה. אנחנו מצפים שהחברה תדווח בדוחות הכספיים הקרובים שלה על יחס הזמנות להכנסות (Book to Bill) של 1.1.

להערכתנו, וולוו כבר נקטה צעדים שהייתה צריכה בכל מה שקשור לשיפור המלאי, ואנחנו מצפים שהדבר הזה יבוא לידי ביטוי במהלך הרבעונים הקרובים. השיפור המובטח בשולי הרווח כבר נראה באופק, ויש פוטנציאל של השגת רמות שולי רווח גבוהות מהממוצע ההיסטורי של החברה.

בהתייחס למגזר יצרניות המשאיות באירופה, אנו נשארים בהמלצה חיובית למגזר. מבין ארבע החברות שמסוקרות במגזר, וולוו ו-Fiat Industrial (סימול באיטליה: FI:IM) מומלצות ב"תשואת יתר". חברת MAN (סימול בגרמניה: MAN:GR) מומלצת "נייטרלי", וההמלצה על סקניה (סימול בשבדיה: SCVB:SS) היא "תשואת חסר".

כאמור, המלצתנו למניית וולוו היא "תשואת יתר", ומחיר היעד שלנו עבורה הוא 111 קרונות - גבוה בכ-14% ממחירה הנוכחי בבורסה.

בתרחיש החיובי למניית וולוו, שולי הרווח יתרחבו בקצב מהיר יותר מהצפוי כרגע, ויוצג שיפור בתחום ציוד הבנייה שבו החברה פעילה. במקרה כזה מחיר היעד למניה יעמוד על 119 קרונות - פרמיה של כ-22% על מחיר השוק.

בתרחיש השלילי ייקח זמן רב יותר להתרחבות שולי הרווח, ותחום הציוד והבנייה יישאר חלש. במקרה זה מחיר היעד הוא 90 קרונות - דאונסייד של כ-7% על מחיר השוק.