תזכורת: תראו מה קיבלו עובדי הרכבת לפני שנה ו-4 חודשים

עובדי הרכבת קיבלו 25% תוספת שכר, 40 אלף שקל מענק, 10 מיליון שקל תקציב רווחה והגנה מפיטורים עד 2030 ■ עכשיו הנהגים שובתים, למרות שהתחייבו ל"שקט תעשייתי" למשך 3.5 שנים

זה קרה בשלהי מארס 2012, כלומר לפני פחות משנה וחצי. הממשלה הגיעה להסכם עבודה חדש עם ועד עובדי רכבת ישראל לאחר סכסוך עבודה קשה שכלל שביתות ופגיעה קשה בנוסעים. בסיכומו (ובהתערבות ההסתדרות) קיבלו העובדים הטבות רבות והתחייבו ל"שקט תעשייתי" למשך 3.5 שנים. השבוע השקט הופר.

כתבות נוספות בנושא:

ביה"ד לעבודה הוציא צו מניעה לנהגי הרכבת "החולים"

נהגי הרכבת מסבירים: "לא מסוגלים לעמוד על הרגליים"

נהגי הרכבת שפתחו אתמול ב"שביתה איטלקית" טוענים שהם "לא מסוגלים לעמוד על הרגליים" ומלינים על סידור העבודה. (לסיפור המלא)

אלא שכאמור, עפ"י ההסכם עם עובדי הרכבת משנה שעברה, "השקט התעשייתי" - כלומר הימנעות מסכסוכי עבודה ושביתות - היה אמור להימשך 3.5 שנים. במסגרת אותו הסכם קיבלו עובדי הרכבת העלאת שכר של 25%, מענק חד-פעמי של 40 אלף שקל, קליטת 140 קופאים, הימנעות מפיטורים עד שנת 2030, תקציב רווחה של 10 מיליון שקל בשנה ועוד.

עיקרי ההסכם
 עיקרי ההסכם

ועוד תזכורת אחת מהעבר הלא-רחוק: שר התחבורה ישראל כץ אמר אתמול שהוא "יעשה סדר ברכבת". מדובר באותו שר תחבורה שבמארס 2012 איים לסגור את הרכבת אם העובדים ימשיכו בשיבושים ואף פרס תוכנית פעולה, שכידוע מעולם לא התממשה: "נקים 3 חברות שתטפלנה בציוד הקיים, בנושא של המטענים ובפיתוח העסקי של הרכבת... אם יהיו שביתות לא יהיה מנוס מסגירת הרכבת. אני משפר את תפקוד הרכבת ומכין אותה למילוי היעדים".