מייסד טסלה מתחרט שחשף את Hyperloop: "ירייה ברגל"

מוסק על התחרות מצד ב.מ.וו: "אני שמח לראות שב.מ.וו. מביאה מכונית חשמלית לשוק. זה מגניב. יש מקום לשיפורים בדגם הזה ואני מקווה שהם ישפרו"

אלון מוסק, היזם הסדרתי שמאחורי מיזם הרכב החשמלי טסלה בארה"ב, אומר שהוא עסוק מכדי להתחיל בהקמת ה-Hyperloop - מערכת הסעה מלוס אנג'לס לסן פרנסיסקו ב-30 דקות. לדבריו, זו ממש לא עדיפות גבוהה מבחינתו.

"אני חושב שיריתי לעצמי ברגל כאשר הזכרתי בכלל את ה-Hyperloop. אני מותש מדי", אמר מוסק, שמכהן כמנכ"ל שתי חברות חלוציות, טסלה ו-SpaceX לנסיעות לחלל, בשיחת ועידה עם משקיעים אתמול (ד') אחר הצהריים.

ביולי הבטיח מוסק לחשוף את התכנון שלו לטכנולוגיית תחבורה מסתורית ב-12 באוגוסט. הרעיון היה אמור להיות פומבי, כדי שאחרים יאמצו או ישפרו אותו. מוסק אמר כי אם לא תושג התקדמות אחרי כמה שנים, יתכן שיהיה הגיוני "לגרום לזה לקרות", אבל "זה מאוד ספקולטיבי".

בשיחת הוועידה על הדוח הכספי, שאל האנליסט אדם ג'ונאס ממורגן סטנלי את מוסק מה הוא חושב על i3 של ב.מ.וו., הדגם החשמלי החדש של היצרנית הגרמנית, עם טווח נסיעה של 120-160 ק"מ, במחיר של 41,340 דולר. מוסק צחקק והשיב: "אני שמח לראות שב.מ.וו. מביאה מכונית חשמלית לשוק. זה מגניב. יש מקום לשיפורים בדגם הזה ואני מקווה שהם ישפרו".

בעקבות רחש צחוק מהקהל, הוא קטע את תשובתו, ואחרי עשר שניות השלים אותה: "אני באמת מעודד יצרנים אחרים להביא לשוק מכוניות חשמליות. הם צריכים להמשיך לשפר ולייצר מכוניות חשמל יותר טובות. זה מה שיניב עתיד תחבורתי בר-קיימא. הלוואי שהקצב יהיה מהיר יותר".

טסלה הדהימה אתמול את המשקיעים בהודעה על רווח למניה של 20 סנט ברבעון השני, מול ציפיות להפסד של 19 סנט למניה.