הוט גררה רכבי עבודה של טכנאים ששובתים לפחות שבוע

הוט: אין קשר לשביתה, זהו נוהל פנימי שמחייב החזרת הרכב במקרה של אי-עבודה או חופשה בת שבוע ויותר ■ עם זאת, בהוט סירבו להציג את הנוהל הפנימי

למרות שגרירת הרכבים של עובדי פלאפון השובתים לפני כשנה סימנה את נקודת המפנה במאבק העובדים והביאה עימה ביקורת חסרת תקדים נגד ההנהלה אפילו מצד המעסיקים וארגוני המעסיקים - נדמה כי בהנהלת הוט לא למדו את הלקח: מסתבר כי טכנאים ששבתו לפחות שבוע ימים, לאחר שהתאגדו בארגון כוח לעובדים, התבקשו להחזיר את רכביהם, ומי שלא נעתר לדרישה נאלץ לצפות במכוניתו הצמודה נגררת. מדובר ברכבי עבודה, אולם הטכנאים משלמים עליהם מס בגין שווי שימוש.

בהנהלת הוט טוענים כי לא מדובר כלל בעניין חריג הקשור לשביתת העובדים, אלא בנוהל פנימי קיים שמחייב החזרת הרכב במקרה של אי-עבודה או חופשה בת שבוע ואילך.

העובדים טוענים מנגד כי מעולם לא נדרשו להחזיר את הרכב גם במהלך חופשות ארוכות בהרבה. בהוט סירבו לבקשת "גלובס" להציג את אותו נוהל פנימי.

יצוין כי רק אתמול (ד') הגיש ארגון כוח לעובדים בקשה דחופה לבית הדין לעבודה על מנת שהנהלת הוט תכיר בכוח לעובדים כארגון היציג של העובדים. בארגון טוענים כי הצליחו לאגד מעל שליש מעובדי החברה בהתאם לדרישת החוק, ואילו בהנהלה האיצו את מהלכי מיקור החוץ, כך שרבים מהמתאגדים מצאו עצמם מועברים לחברות קבלן - בהם טכנאים, אנשי שירות לקוחות ואנשי תמיכה טכנית.

מהוט נמסר בתגובה: "על-פי הנוהל הקיים, לאחר 7 ימים שבהם העובד נעדר מעבודתו, הוא נדרש להפקיד את רכבו במשרדי החברה. מקרה זה אינו שונה מהנוהל הקיים. נעשה ניסיון ליצור קשר טלפוני ובהודעות SMS עם העובדים, על מנת לאפשר להם להחזיר את רכבם ולהוציא את חפציהם האישיים. עובדים שבאופן מכוון התעלמו מהדרישה ומההודעות, נאסף רכבם. כל הנ"ל נעשה בעדכון העובדים שבחרו לא לקיים את הנוהל, ולא בהפתעה".