המניה הלוהטת: היכתה התחזיות ומשלימה זינוק של כ-345%

מניית החברה סיימה את המחצית הראשונה של השנה בעליות של יותר מ-200% וכעת מזנקת בוול סטריט בכ-18% ■ החברה מחקה את ההפסדים ברבעון השני ודיווחה על רווח של 20 סנט למניה - מעל הצפי בשוק

אחת מהמניות החמות בוול סטריט היא יצרנית הרכב החשמלי טסלה. את המחצית הראשונה של השנה מניית החברה סיימה את עם עליות של יותר מ-200% וכעת, לאחר שפרסמה את תוצאותיה לרבעון השני היא מזנקת בשיעור דו ספרתי ומשלימה זינוק של כ-337% מתחילת השנה לשיא של כ-154 דולר למניה.

בשורה התחתונה, טסלה דיווחה על רווח של 20 סנט למניה, כאשר שורת ההכנסות הסתכמה ב-405 מיליון שקל. התוצאות היכו את התחזיות המוקדמות בשוק, שעמדו על הפסד של כ-19 סנט למניה על הכנסות של 388 מיליון דולר. במונחי GAAP, ההפסד הנקי של החברה הסתכם בכ-31 מיליון דולר או 26 סנט למניה.

מהנתונים של הרבעון השני עולה עוד כי קצב הייצור של החברה עלה ב-25% לרמה של 500 רכבים בשבוע, כאשר החברה מסרה 5,150 מכוניות ברבעון השני ובכך היכתה את התחזיות המוקדמות שצפו מסירות של 4,500 מסירות בלבד. נכון לסוף הרבעון השני בקופת המזומנים של החברה היו 747 מיליון דולר.

טסלה החלה לשווק בחודש יולי את הרכב החשמלי המתקדם שלה - דגם S גם באירופה ובסוף השנה היא תתחיל לשווק אותו גם באסיה, והיא מעריכה שרוב המכירות יהיו בעתיד מחוץ לצפון אמריקה.

אלון מוסק, המיליארדר שמכהן כמנכ"ל החברה והוא בעל המניות העיקרי שלה, ממייסדי מערכת התשלומים המקוונת פיי-פאל לשעבר, נשמע אופטימי במיוחד בשיחת הוועידה עם המשקיעים לאחר פרסום הדוחות, וטען כי ל-BMW, שפיתחה רכב חשמלי מתחרה - ה-I3 - יש עוד הרבה במה להשתפר והוא מברך על כך שיש עוד חברות שפיתחו רכב חשמלי.

שווי השוק של החברה עומד על כ-18 מיליארד דולר והיא מזנקת כעת בוול סטריט בכ-18% ובמחזור עצום יחסית של כ-13 מיליון מניות. עם זאת, מעל המניה מאיימת "עננה" בדמות שיעור יתרות שורט גבוה של כ-29% (נכון ל-15 ליולי).