עובדי סלקום הפגינו מול ביתו של המנכ"ל ניר שטרן: "תתפטר"

מוחים על מדיניות התגמול של סלקום שתקנה לשטרן שכר ומענקים בגובה של מעל ל-3 מיליון שקל בשנה ■ סלקום בתגובה: "מכבדים את זכות העובדים להתאגד"

עובדי חברת סלקום-נטוויז'ן קיימו היום (ו') הפגנת מחאה מחוץ לביתו של מנכ"ל החברה ניר שטרן ביהוד, על רקע מדיניות התגמול של החברה, לפיה המנכ"ל יתוגמל בכפוף לעמידה ביעדים בסכום שעולה על 3 מיליון שקל. העובדים קוראים לניר שטרן לקצץ בשכרו, כל עוד ישנם קיצוצים רוחביים בחברה.

"מנכ"ל סלקום הרוויח בשנת 2012 פי 23 מעלות השכר של העובד הממוצע והיה אחד מהמובילים בפערי השכר במשק", אמר הבוקר אחד הפעילים. "זה הזמן לעצור את מצעד האיוולת של ניר שטרן על גבם של העובדים הפשוטים".

על-פי מדיניות התגמול שניסחה חברת הסלולר, שטרן יהיה זכאי לבונוס שנתי בגובה של עד 15 משכורות חודשיות בכפוף לעמידה ביעדים. עלות שכרו הכוללת של שטרן אשתקד עמדה על 3.4 מיליון שקל (מתוך זה, השכר החודשי ברוטו 120 אלף שקל ובונוס של 1.35 מיליון שקל).

בשבועות האחרונים נרשמת עליית מדרגה בעימותים בין הנהלת סלקום לבין ועד העובדים, בשל אי-ההסכמה מצד החברה להכיר בוועד היציג של עובדי סלקום. העובדים הגישו כבר לפני כחודש את מספר החתימות הנדרש להכרה בוועד (כ-2,100 חתימות), אולם הנהלת סלקום החליטה כי מספר החתימות עוד לא הגיע לרף המבוקש, וכי חסרות עוד כ-200 חתימות.

מסלקום נמסר כי "הקבוצה מכבדת את זכות עובדיה להתאגד ותכבד את יציגות ההסתדרות אם יוצג השליש הנדרש על-פי החוק ובהמשך לבדיקה בלתי תלויה של משרד דלויט. מנכ"ל החברה פגש זה מכבר בקבוצת המפגינים, שוחח עימם ואף ציין כי עם הצגת מספר המצטרפים הנדרש בחוק תהיה ההסתדרות ארגון יציג בחברה".