מחליפו של בריטמן: בירנפלד מונה ליו"ר בריטמן-אלמגור-זהר

רו"ח אילן בירנפלד פעל בשנים האחרונות לצידו של בריטמן כשותף מנהל בפירמה

כפי שדווח ב"גלובס" בשבוע שעבר (א'), יורשו של רו"ח יגאל בריטמן המנוח בתפקיד יו"ר פירמת רואי החשבון דלויט-בריטמן-אלמגור-זהר הוא רו"ח אילן בירנפלד.

ביום חמישי האחרון התכנסה אסיפת השותפים של פירמת ראיית החשבון והייעוץ דלויט-בריטמן-אלמגור-זהר במטרה לבחור את מחליפו של רו"ח בריטמן, והחליטה פה-אחד לבחור ברו"ח אילן בירנפלד לתפקיד יו"ר ומנהל עסקים ראשי של הפירמה, וזאת בתוקף מיידי.

בחודש ינואר הקרוב תכנן רו"ח בריטמן לפרוש מהחיים המקצועיים ולהעביר את ניהול הפירמה לשותפיו. מותו הפתאומי בתאונת טייס לפני כשבוע וחצי הביא את הפירמה למצב בו בשבוע שעבר, יום למחרת הלוויה, נאלץ היו"ר החדש להיכנס לנעליו ולהמשיך את הניהול של הגוף הענק, בלי המייסד.

בירנפלד, השותף המנהל בפירמה, הוא היורש הטבעי של בריטמן, לאחר שבריטמן עצמו הכשירו לתפקיד זה ב-20 השנים האחרונות.

בירנפלד פעל בשנים האחרונות לצידו של בריטמן ונחשב ליד-ימינו. לקראת פרישתו המתוכננת מהפירמה ביום 31 בדצמבר 2013, פעל בריטמן בתהליך מובנה ומסודר להכנת הנהלת הפירמה לפרישתו, ובכללה הכשרתו של רו"ח אילן בירנפלד כממשיכו.

בירנפלד נמצא בדלויט כבר 22 שנה. ב-1999 התקבל לשותפות, ומ-2005 הוא מנהל את הפירמה שצמחה בקצב מסחרר בשנים האחרונות, ומעסיקה כיום יותר מ-1,000 עובדים. רו"ח מוטי בר-לבב קיבל אותו לפירמה, ובריטמן אימץ אותו כיד-ימינו.

בירנפלד, נשוי ואב לשלושה, והעיד על עצמו בראיון ל"גלובס" בעבר כי הוא הגיע כמעט במקרה למקצוע ראיית החשבון. הוא גדל בתל-אביב של פעם, לאב מנהל בחברת חשמל ולאם בעלת עסק עצמאי לקוסמטיקה. הדבר העיקרי שהעסיק אותו כנער היה תנועת הצופים, שבה התקדם בסולם הדרגות עד לתפקיד הנכבד של "מרכז צוות צעיר".

כשהתגייס לצנחנים הוא חלם על קריירה צבאית, ובעיקר חמד את כיסא הרמטכ"ל, אלא שפציעתו במלחמת לבנון גדעה את החלום. לכן, כשהשתחרר מהצבא חזר מיד לתנועת הצופים, ואחרי 4 שנים ומספר תפקידי ניהול, השתלב במדור תנועות הנוער של עיריית תל-אביב. רק אז הבין שחסרים לו כלים מקצועיים וכלכליים לניהול, ובגיל 26 נשלח ללמוד כלכלה, אך בסוף פנה לחשבונאות, שיהיה כבר מקצוע.

למשרד בריטמן הצטרף במקרה בימים שהמשרד העסיק 40 איש בלבד. הוא בא לפגישה עם אחותו בבניין שבו היה המשרד, ובמעלית למטה ירד איתם השותף במשרד, רו"ח מוטי בר-לבב המנוח. אחרי 3 דקות במעלית בר-לבב החליט שהוא מגיע אליו לסטאז'.

בשנים האחרונות לצד היותו שותף-מנהל בפירמה, שימש בירנפלד כשותף-מלווה (Advisory Partner) לקבוצות שונות, בהן קבוצת עזריאלי, אלוני חץ, אלקטרה נדל"ן, אלביט הדמיה, חברת החשמל, נשות הדסה וחברות מקבוצת אי.די.בי. הוא גם מלווה ויועץ עסקי של מנהלים רבים בקהילה העסקית, חבר באיגוד קרנות ההון סיכון הישראליות וחבר בוועדה המייעצת של המסלול לחשבונאות של המכללה למנהל.

בנוסף, בירנפלד מכהן כחבר במנהלת החדשנות העולמית של Deloitte, הנחשבת לאחד הגופים המרכזיים במימוש האסטרטגיה של הרשת. כן הוא עוסק בפעילות התנדבותית בקהילה, ובין היתר פעיל בהנהגה הארצית של תנועת הצופים ומתנדב במספר עמותות, ביניהן "וראייטי ישראל", "קשת" ועמותת "עולים ביחד".

עם קבלת ההחלטה באסיפת השותפים אמר בירנפלד: "אני מודה לשותפים על האמון, התמיכה והלכידות שהופגנה, במיוחד ברגעים לא פשוטים שכאלה. נמשיך להצעיד את הפירמה להישגים חדשים, כסטנדרט למצוינות, בחזית פירמות ראיית החשבון והייעוץ בישראל, תוך מתן ערך מוסף ממשי ללקוחותינו".