כפי שנחשף ב"גלובס": נבחנת העלאת כמות הפרסומות בפריים-טיים

מועצת הרשות השנייה יוצאת לשימוע ציבורי על מנת להעביר דקות פרסום מהלילה לשעות הפריים-טיים ■ המשמעות: עוד 8 דקות פרסום בשעות צפיית השיא

מועצת הרשות השנייה יוצאת לשימוע ציבורי על מנת להעביר דקות פרסום מהלילה לשעות הפריים-טיים.

כפי שפורסם לראשונה ב"גלובס", המשמעות היא עוד 8 דקות פרסום בשעות צפיית השיא. המועצה קיימה ביום חמישי דיון בנושא, לבקשת הזכיינית רשת.

על-פי חוקי הרשות השנייה, זמן השידור המרבי לתשדירי פרסומת שרשאי בעל זיכיון לשדר ביממה לא יעלה על 10%, וזמן השידור המרבי לתשדירי פרסומת בכל שעה לא יעלה על 10 דקות, ובסך-הכול 40 דקות פרסומת בפריים-טיים.

הרשות השנייה בוחנת את העלאת הפרסום ל-48 דקות. הרשות מבקשת לקבוע כי זאת יתבצע ללא חריגה מ-10% המותרים ביממה לפי החוק, ולמשך תקופת ניסיון של חצי שנה.

מהרשות השנייה נמסר כי "הרשות שוקלת לאפשר לזכייניות גמישות וחופש פעולה כלכלי בתחום שיבוץ הפרסומות, על מנת לסייע בידן להתמודד עם אתגרי השוק, לאור השינויים שחלו בשוק הפרסום והתפתחותן של טכנולוגיות חדשות ופלטפורמות אשר הפרסום זולג אליהן, במיוחד בתקופות בהן הביקוש לפרסום עולה.

"בנוסף לכך, לאור העובדה שהמחויבות לתכניות מסוגה עילית עולה ככל שההכנסות גדלות, יש בדבר כדי להגדיל את היקף תכניות הסוגה העילית שישדרו הזכיינים, ובכך תגדל התועלת עבור ציבור הצופים. הרשות תקבל החלטה סופית בעניין רק לאחר קבלת עמדות הציבור בשימוע הציבורי ועמדות כל הגורמים שיפנו אליה בנדון".