"העתירה נגד ביטול המענק לדירות בפרירפריה עומדת בעינה"

למרות הארכת הוראות המעבר המתייחסות לקבלת המענק לרוכשי דירה ראשונה בפריפריה, מגישי העתירה לבג"ץ נגד ביטול המענק לא מתכוננים להסירה

למרות הארכת הוראות המעבר המתייחסות לקבלת המענק לרוכשי דירה ראשונה בפריפריה, מגישי העתירה לבג"ץ נגד ביטול המענק לא מתכוננים להסירה. את העתירה הגישו 5 קבוצות רכישה ביישוב חריש המנוהלות על-ידי חברת באמונה ומספר רוכשים פרטיים, באמצעות משרד עורך הדין וינרוט.

הוראות המעבר שיופצו ככל הנראה לבנקים בימים הקרובים מתייחסות במפורש רק לבנייה עצמית רוויה, כלומר, רק לקבוצות רכישה ועמותות בנייה ולא לרוכשי דירה מקבלן.

במסגרת הוראות המעבר המעודכנות זכאים לקבל את המענק מי שרכש את הקרקע עד ליום 22 למאי 2013, שיקבל היתר בנייה על לסוף חודש אוקטובר הקרוב.

עוד שינוי מההוראות המעבר המקוריות הוא בקבלת המענק בפועל, כאשר בהוראות החדשות יקבל הזכאי 10% מהסכום בגמר העבודה על יסודות הבניין ואת 90% הנותרים בגמר עבודות השלד, זאת לעומת קבלת רוב הסכום עם קבלת טופס איכלוס (טופס 4) בהוראות המקוריות.

"אף שמשרד האוצר האריך את הוראות המעבר ל-3 חודשים נוספים, המצב הנוכחי עדיין יוצר אי-שוויון בין עמותות שיש להניח שלא יצליחו לעמוד בקריטריונים שנקבעו", אמר היום (ב') ישראל זעירא, מנכ"ל חברת באמונה שהגישה את העתירה. "קיימת אפליה בין רוכשים בהוראות המעבר, כאשר חלקם יקבלו את המענקים וחלקם ל,. כל זאת ללא שום הסבר הגיוני.

"כשאתה עושה הוראות מעבר, אתה צריך לעמוד מאחוריהן, אבל כאן אין היגיון. בשל כך, העתירה שהגישה החברה נגד הממשלה ומשרד האוצר בפרט עדיין עומדת בעינה, ואין בכוונתנו להסירה".

כזכור, מלבד העתירה לבג"ץ שכבר הוגשה, גם הקבלנים והיזמים בחריש לא שמחו לשמוע על כך שהוראות המעבר מתייחסות אך ורק לקבוצות הרכישה והעמותות, וגם הם איימו בימים האחרונים כי יפנו לערכאות משפטיות אם מצב זה לא יתוקן.