מסימני המיתון: שנתיים ברציפות שבספרד "מרוויחים" בשוק ההעברות

אפילו אם ריאל מדריד תרכוש את גארת בייל תמורת סכום עתק, עדיין המועדונים בספרד יקבלו הקיץ יותר ממה שהם מוציאים בשוק ההעברות

חובות העתק של קבוצות ליגת הכדורגל הבכירה בספרד, והמשבר הכלכלי הכבד איתו מתמודדת המדינה, מתחילים לבוא לידי ביטוי בשורת ההוצאות של המועדונים על רכישת שחקנים.

מבדיקה שערך העיתון "אס", עולה כי נכון לעכשיו, הכניסו המועדונים הספרדים 396.5 מיליון אירו בגין מכירת שחקנים בקיץ 2013, אך מנגד הוציאו 254.5 מיליון אירו בלבד על קניית שחקנים אחרים. אפילו במידה שעסקת הענק המתוכננת, במסגרתה ריאל מדריד אמורה לרכוש את גארת בייל תמורת כ-100 מיליון אירו, תצא לפועל - הרי שעדיין הקבוצות הספרדיות יהיו במאזן חיובי בשוק ההעברות.

המאזן הכולל הקיץ, רווח של 142 מיליון אירו, צומח אפילו עוד יותר במידה ומוציאים את מהמשוואה את ריאל מדריד וברצלונה, שתי הענקיות של הכדורגל הספרדי: 18 הקבוצות האחרות נמצאות יחד בפלוס של 193 מיליון אירו מהפעילות שלהן בשוק.

מדובר על השנה השנייה ברציפות בה הקבוצות הספרדיות מכניסות יותר ממה שהן מוציאות בשוק ההעברות. אשתקד (עונת 2012/13), המאזן עמד על 144.6 מיליון אירו הוצאות, ו-217.7 מיליון אירו הכנסות. בכל שמונה העונות שלפני כן, ההוצאות תמיד היו גבוהות יותר מההכנסות.

העונה הכי הפסדית של הספרדיות במהלך העשור האחרון בשוק ההעברות היתה 2007/08 - במהלכה הוציאו 577 מיליון אירו על רכש, ומנגד הכניסו רק 306.1 מיליון אירו.

השחקן היקר ביותר שנרכש הקיץ בספרד הוא ניימאר הברזילאי, עבורו שילמה ברצלונה 57 מיליון אירו; השחקן היקר ביותר שנמכר הוא פלקאו, חלוצה הקולומביאני של אתלטיקו מדריד, שעבר למונאקו בתמורה ל-60 מיליון אירו.