הטיפ היומי: ענקית שבבים השווה 38% יותר מהמחיר היום

מחלקת המחקר של מריל לינץ' ממליצה על מניית ברודקום ב"קנייה" ובמחיר יעד של 36 דולר

חברת השבבים ברודקום נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של כ-15 מיליארד דולר. החברה מפתחת שבבים לשימושים שונים ובהם מחשבים אישיים, ממירים, מכשירי סלולר, מתגים, מודמים, טלוויזיות דיגיטליות ועוד.

לברודקום יש מעמד מוביל בתעשייה שלה, הן בצמיחה בהכנסות והן בהשקת מוצרים חדשים בתחומים כמו המובייל ותשתיות הפס הרחב. בעוד ישנה עלייה בלחצים על ההוצאות התפעוליות (OPEX), אנחנו מצפים שהצמיחה במכירות תקזז את הסיכון הנובע מכך ואף תוביל לצמיחה ברווחים לאורך זמן.

ברודקום פרסמה באחרונה את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השני של השנה. התוצאות הרבעוניות היו בהתאם לצפי, אך החברה סיפקה תחזית מאכזבת מאוד לרבעון השלישי, על רקע חולשה בשוק מעבדי הדור השלישי בסלולר ודחייה של חצי שנה בגידול הצפוי במכירות הדור הרביעי. תחזית ההכנסות לרבעון השלישי היא 2.13 מיליארד דולר, לעומת התחזית שלנו שהייתה ל-2.25 מיליארד דולר.

אנו מפחיתים את תחזית הרווח הנקי למניה לשנת 2013 מרמה של 2.87 דולר ל-2.74 דולר, ואת הרווח הנקי למניה ב-2014 מ-3.07 דולר ל-2.77 דולר.

הצד החיובי בדוחות החברה כולל את הצמיחה בתחום ה-Non-Mobile ואת תזרים המזומנים. מכירות החברה ברבעון היו כאמור בהתאם לתחזיות והסתכמו ב-2.1 מיליארד דולר, והרווח הנקי למניה פרופורמה עמד על 70 סנט - גבוה מעט מהתחזיות. ברבעון השני היו מגמות חיוביות בתחום התשתיות, שעלה ב-19% מהרבעון הקודם. בנוסף היה גידול של 6% במכירות הפס הרחב ביחס לרבעון הקודם. שני הסגמנטים האלה תרמו 52% מהמכירות. תזרים המזומנים החופשי היה כ-1.7 מיליארד דולר, 21% מהמכירות.

לא אהבנו את הביצוע החלש בתחום המובייל, שבו עומדת החברה בפני לחצים. שולי הרווח בתחום זה היו מאכזבים. מבחינתנו, שיפור בביצועים במובייל הוא ציר מרכזי שנדרש להתאוששות המניה.

להערכתנו, מכפיל הרווח, אשר לפיו מניית ברודקום נסחרת, יישאר תחת לחץ עד שתהיה יותר בהירות בנוגע לתחום ה-Wi-Fi וגיוון בבסיס הלקוחות. אנו נשארים בהמלצת "קנייה" למניה ובמחיר יעד של 36 דולר - פרמיה של כ-38% על מחירה הנוכחי, בזכות המומנטום בסגמנטים של התשתיות והפס הרחב, וכן בזכות המאזן החזק.

*** מחלקת המחקר, מריל לינץ'. הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם