בגלל הקיצוצים בארה"ב - הכנסות גילת ירדו ב-6% ברבעון השני

‎‎החברה עברה להפסדים של 1.9 ו-2.2 מיליון דולר ברבעון השני ובמחצית, בהתאמה‏ ■‏‏ " מנכ"ל החברה: "אנו מאמינים מאוד בתחזיותינו לטווח הרחוק ובאופי האסטרטגי של התוכניות המובילות שאליהן אנחנו מכוונים"

‎‎הקיצוצים בתקציב הביטחוני בארה"ב, שהובילו את גילת לוויינים להוריד את התחזיות השנתיות שלה לפני כחודש, באים לידי ביטוי בדוחות הרבעוניים שפרסמה היום (ד') החברה. מהדוחות עולה כי גילת סיכמה את הרבעון השני עם ירידה של 6% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, ושל 3.2% לעומת הרבעון הקודם, לרמה של 80.2 מיליון דולר.

גילת הפסידה ברבעון 4 מיליון דולר, ובמחצית הראשונה של 2013 הסתכם ההפסד ב-6.3 מיליון דולר. על בסיס ‏Non-GAAP‏ גילת הייתה רווחית ברבעון ובמחצית המקבילים אשתקד, אך עברה להפסד רבעוני של 1.9 מיליון דולר, ו-2.2 מיליון דולר במחצית.‏

‏גילת מספקת תחנות לוויין זעירות לתקשורת לשימושים מסחריים-אזרחיים ולשימושים ביטחוניים. החטיבה הביטחונית חווה עיכובים בפרויקטים בארה"ב, אם כי בשלב זה אין ביטולים.

‏‏"אף שהרגשנו ברבעון את השפעת הקיצוצים בתקציב וההאטה ברכישות בארה"ב, אנו מאמינים מאוד בתחזיותינו לטווח הרחוק ובאופי האסטרטגי של התוכניות המובילות שאליהן אנחנו מכוונים", אמר מנכ"ל גילת, ארז ענתבי.

‏הוא הוסיף שהחברה מתמקדת ביעדים האסטרטגיים ארוכי-הטווח ומאמינה שמנועי הצמיחה יספקו לה בסיס איתן לצמיחה בשנים הבאות. ענתבי ציין עוד, שבחטיבה המסחרית נחתם לאחרונה הסכם שיתוף פעולה חשוב עם חברת ‏THAICOM‏.

‏‏כאמור, לאחרונה הורידה גילת את התחזית השנתית, מהכנסות של 350-360 מיליון דולר ל-345-355 מיליון דולר. תחזית שיעור ה-‏EBITDA‏ (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות), ירדה מרמה של 9%, ל-7% בלבד. ברבעון השני היה שיעור ה-‏EBITDA‏ 6.8%, והוא הסתכם ב-5.4 מיליון דולר.

‏‏גילת רשמה ברבעון תזרים שלילי מפעילות בגובה 527 אלף דולר, ובקופתה יש כ-68 מיליון דולר. החברה נסחרת בנאסד"ק ובתל אביב לפי שווי של 216 מיליון דולר, ובעלות המניות העיקריות בה הן הקרנות יורק (19.5%) ופימי (18.4%).