רשות השידור ביטלה הפקת שתי תוכניות סאטירה

ביטולה של תוכנית הסאטירה של קבוצת "לאטמה" בא לאחר 4 שנים של דיונים

ועדת התוכן של רשות השידור, בראשותו של אמיר גילת, החליטה לסתום את הגולל סופית על תוכנית הסאטירה שהוזמנה מקבוצת "לאטמה".

ל"גלובס" נודע כי ההחלטה התקבלה השבוע לאחר שבוועדה מצאו כי הנהלת רשות השידור אינה קרובה עדיין לחתימה מול הפקת התוכנית, למרות שהדיונים להעלאת התוכנית נמשכים כבר למעלה מ-4 שנים.

הנהלת רשות השידור תכננה להשקיע בהפקת התוכנית 4.5 מיליון שקל, ו-4 מיליון שקל נוספים בהפקת תוכנית סאטירה נוספת ש"תאזן" אותה - "שלום בית" של חברת ניהול פלוס. ועדת התוכן החליטה לא לאשר גם התקשרות זו.

באחרונה ביקשה הנהלת הרשות הבהרות נוספות מלאטמה על מצבה הפיננסי. ועדת התוכן גם ביקשה מהנהלת הרשות הבהרות באשר לפניות לקבוצת לאטמה, ותהתה אם מכל חברת הפקה נדרשות הוכחות למסוגלותה הכלכלית.

הנהלת רשות השידור הסבירה כי הסיבה לפנייה היא פרסומים על מצבה הכספי הקשה של לאטמה.

חבר ועדת התוכן, נמרוד לב, גער בהנהלה על התארכות הדיונים, ולאחר שהובהר כי ההפקה לא תצא לפועל עד לסוף השנה, הוחלט לבטלה כליל, מחשש לאי-עמידה במחויבויות התוכן שקבעה לעצמה הרשות. כמו כן, בשל מצבה הכלכלי של הרשות, הוחלט שלא להפיק תוכניות אשר אינן בעלות ערך ציבורי ארוך-טווח. לכן שתי התוכניות בוטלו.

מרשות השידור נמסר: "הנהלת רשות השידור פועלת על-פי חוק ומקווה שהביטול על-ידי יו"ר הוועדה נעשה משיקולים מקצועיים, תוך לקיחה בחשבון את כל הנגזרות מהחלטה זו. הגורמים המקצועיים ברשות מאמינים שסאטירות מעין אלה הן חלק מהשידור הציבורי ועליהן להיות משובצות בלוח השידורים של ערוץ 1".

מקבוצת לאטמה נמסר: ""זה לא מקובל עלינו, ונברר את זה במקומות המתאימים. לא היה אף מניע להחלטה לבטל את התוכנית".