איזה "איתות" שלח סורוס למשקיעים ומהי המניה המועדפת?

מסמכי הרגולציה (13F) לרבעון השני של המשקיע האגדי חושפים כי הוא פתח פוזיציה עצומה כנגד השוק ■ בעבר, סורוס הרוויח מיליארדי דולרים מהימורים נגד הפאונד הבריטי, הדולר האוסטרלי והין היפני

"משקיעי העל" המנהלים קרנות גידור וחברות השקעות החלו להגיש את מסמכי הרגולציה (13F) לרבעון השני, שחושפים את הפוזיציות המעניינות שהם ביצעו במהלך הרבעון. מהמסמכים שהגיש המשקיע האגדי ג'ורג' סורוס, שיש המכנים אותו "מלך השורטים", עולה כי הפוזיציה המועדפת עליו היא מניית אפל. עם זאת, סורוס הציב למשקיעים ברבעון השני "תמרור אזהרה" בדמות פוזיציית שורט גדולה על מדד ה-S&P.

לפי הנתונים שנחשפו היום, הפוזיציה הגדולה ביותר שפתחה קרן הגידור של סורוס ברבעון השני, מהמרת נגד כיוון השוק. כלומר, סורוס רכש במהלך הרבעון השני יותר מ-1.25 מיליון יחידות של אופציות מכר (פוט) על קרן הסל (ETF) העוקבת אחר מדד ה-S&P. (סימול: SPY).

נזכיר, אופציות פוט מעניקות למחזיק בהן את הזכות למכור כמות מסוימת של נכס במחיר ובזמן קבועים מראש. באופן כללי, משקיע שרוכש אופציות פוט מהמר כי מחיר הנכס שממנו היא נגזרת, יירד. לכן, סורוס מאותת למשקיעים ש"לא לעולם חוסן" ולאחר העלייה החדה שנרשמה בשווקים מאז תחילת השנה (כ-18% ב-S&P) השווקים עלולים לרדת בקרוב. עם זאת, ראוי לציין ש"כרישי וול סטריט" עושים שימוש באופציות פוט לצרכי גידור, השקעות.

אנליסטים בשוק מציינים שאם בוחנים את היסטוריית ההשקעות של סורוס, כדאי להתחשב באסטרטגיה שלו. אחרי הכל, לאורך ה-20 שנה האחרונות היו לו כמה "הימורים" שהצליחו ובגדול. ב-1992 הוא גרף רווח של מיליארד דולר כאשר הימר כנגד הפאונד הבריטי. לאחר מכן הוא הרוויח עוד כ-2 מיליארד דולר כאשר פתח פוזיציות כנגד הדולר האוסטרלי והין היפני.

ומה לגבי הפוזיציות האחרות שלו ברבעון השני? מסמכי הרגולציה מגלים שהוא הכפיל את ההשקעה שלו במניית אפל ופתח פוזיצייה על מניית J.C. Penney. מנגד, הוא חיסל את את כל הפוזיציות שלו על קרנות הסל העוקבות אחר הזהב ומימש חלק מההשקעות במניית סיטי ובנטפליקס.