התבנית הטכנית שמצביעה על מפולת בשוק המניות בארה"ב

רוב וויליאם חושש מקריסה בשוק המניות בשל תבנית "Hindenburg Omen" שלטענתו הצליחה לחזות במדויק את השיאים בשוק ב-30 השנים האחרונות

תבנית טכנית בשוק המניות האמריקאי שנוצרה לאחרונה מעידה על מפולת אפשרית בשוק, מה שגורם לחלק מהסוחרים בוול סטריט להיות פסימיים על השוק במחצית השנייה של השנה.

לפי דיווח ברשת CNBC, נוצרה בשוק המניות תבנית טכנית בשם "Hindenburg Omen", שנקראת כך בשל אסון הינדנבורג ב-1937 (אסון קריסת מטוס הזפלין).

רוב וויליאם, מייסד RW Market Advisory, טוען שמדד S&P 500 "רשם שיא היסטורי לפני זמן לא רב, אולם מניות רבות במדד נסחרות בשפל שנתי, מה שמצביע על חולשה פנימית בשוק המניות. זה כנראה זמן טוב לממש רווחים".

וויליאם טוען שהאינדיקטור הטכני יעיל למדי והצליח להצביע על השיאים בשוק המניות ב-30 השנים האחרונות, כולל המפולת ב-2008 והתיקון החריף ב-2011. לדבריו, מדד S&P 500, שעלה ב-16% מתחילת השנה, קרוב לתפנית.

"לא דרוש הרבה כדי שהשוק יתהפך", הוא טוען.

המשקיעים חוששים מזה זמן מה מהפחתת רכישות האג"ח של הפדרל ריזרב, העומדות היום על היקף של 85 מיליארד דולר בחודש. עונת הדוחות הכספיים לא הייתה מוצלחת במיוחד ובבית ההשקעות מריל לינץ' טוענים שהמשקיעים ירכזו יותר תשומת לב בדוחות הכספיים בהמשך השנה.

"כדי שהראלי הזה יהיה הגיוני, חייבים שהחברות יציגו רווחים טובים", הוא אומר ל-CNBC. "אין ספק שזה שוק מסוכן להיות בו אם הציפיות מהחברות לא יתגשמו".