הגרסה האמריקאית של אל ג'זירה עולה השבוע לאוויר

עם ההשקה יגיע הערוץ הקטארי לפריסה של 50 מיליון בתי-אב בארה"ב

הגרסה האמריקאית של תחנת החדשות המזרח-תיכונית אל ג'זירה צפויה לעלות השבוע לאוויר. התזמון של העלייה לאוויר מוצלח במיוחד, על רקע ההתעניינות העולמית הגוברת במשבר במצרים ובהתפתחויות בסוריה ובלבנון.

לרגל ההשקה הודיעו מנהלי התחנה כי הם מתכוונים לצמצם את זמן הפרסום ולהעניק יותר במה לתוכן. התחנה מתכוונת לשדר רק 6 דקות של פרסומות בכל שעה, בהשוואה ל-15 או 17 דקות שמשודרות בתחנות כבלים אחרות.

מנכ"ל התחנה, אחאב אל שאיבי, אומר שיש לתחנה כבר מספר חוזי פרסום, אך סירב לחשוף עם מי הם נחתמו.

מבחינה מערכתית, צפויה התחנה להתמודד עם דעת הקהל האמריקאית שמייחסת לה תמיכה, גם אם עקיפה, בגורמים קיצוניים ובתוכם מבצעי פיגועי ה-11 בספטמבר. אל גז'ירה גם הואשמה בכך ששידרה סרטונים ומסרים שנשלחו ממנהיגי אל קאעידה.

בתגובה לכך אמר אל שאיבי כי הוא אינו מוטרד מהנושא, וכי המפרסמים כבר הביעו אמון בערכי ובחזון התחנה. הוא הוסיף כי המטרה היא לשדר חדשות אוביקטיביות שמבוססות על עובדות עם "פחות צעקות באולפן ופחות ידוענים".

התחנה נבנתה על בסיס ערוץ Current Tv שהיה בבעלות אל גור. הערוץ נקנה על-ידי אל ג'זירה תמורת 500 מיליון דולר, ומאז פתחה התחנה הקטארית 12 משרדים בארה"ב וחנכה אולפנים בניו-יורק ובוושינגטון. התחנה גם גייסה מספר עיתונאים מוכרים שעבדו בעבר ב-NBC וב-CNN.

עם ההשקה יגיעו שידורי הערוץ לכ-50 מיליון בתי-אב.