אלי אבידר יתמודד על תפקיד דירקטור בבנק לאומי

אבידר, מנכ"ל מכון היהלומים הישראלי, מנסה לקדם בימים אלה את מועמדותו באמצעות פגישות עם משקיעים מוסדיים, שהם בעלי המניות המרכזיים בבנק

המירוץ לתפקיד דירקטור לבנק לאומי צובר תאוצה. ל"גלובס" נודע כי מנכ"ל מכון היהלומים הישראלי, אלי אבידר, שוקל להגיש מועמדות לתפקיד. אבידר מנסה לקדם בימים אלה את מועמדותו באמצעות פגישות עם משקיעים מוסדיים, שהם בעלי המניות המרכזיים בבנק. לאחר הפגישות יחליט סופית אם להגיש מועמדות. אבידר לא מסר תגובה לידיעה.

אבידר (49) המתגורר במושב שורש, כיהן לאורך השנים בשורה של תפקידים בעיקר בתחום הדיפלומטי והמדיני. בין היתר הוא שימש כקונסול בהונג-קונג ומקאו וכראש הנציגות הכלכלית בקטאר. כמו כן הוא פעיל בתחום השלום, וייסד בין היתר את הפורום למזרח תיכון חדש.

משרה פופולרית

ב-6 השנים האחרונות הוא מכהן כמנכ"ל מכון היהלומים, וכן הוא חבר במועצת היהלומים העולמית, וחבר בדירקטוריון פדרציית התכשיטים העולמית. בנוסף לכך, אבידר הוא גם נשיא לשכת המסחר של ישראל-אפריקה.

נראה כי המשרה לתפקיד דירקטור בבנק לאומי פופולרית למדי, ולפי הערכות השנה הוגשו מספר רב של מועמדויות. כתוצאה מכך הוארך התהליך מעבר למתוכנן. את המועמדות ניתן להגיש לוועדה למינוי דירקטורים עד סוף אוגוסט, במקום המועד המקורי שתוכנן לסוף יולי. בראש הוועדה עומדת שופטת בית המשפט העליון בדימוס איילה פרוקצ'יה.

לאחר שהוועדה תבחר תשעה מועמדים סופיים, שיתמודדו על חמישה מקומות בדירקטוריון (ארבעה דירקטורים רגילים ודח"צ אחד), ייערכו הבחירות באסיפה הכללית של בעלי המניות. ככל הנראה הבחירות ייערכו רק אחרי החגים. בנוסף יתקיימו בחירות גם לתפקיד יו"ר הבנק. דוד ברודט, היו"ר הנוכחי צפוי להתמודד שוב, והוא בעל סיכויים גבוהים להיבחר שוב.