פלאטו שרון נגד הקיצוץ בקצבאות הילדים: "מביש וקורע לב"

"בכל העולם נותנים סיוע ועזרה למשפחות מרובות ילדים, אבל נראה ששר האוצר של מדינת ישראל חושב שאפשר גם אחרת"

איש העסקים פלאטו שרון מוחה נגד הקיצוץ בקצבאות הילדים, ואומר כי מדובר בדבר "מביש וקורע לב".

נזכיר כי במסגרת הקיצוץ בקצבאות הילדים שנולדו לפני יוני 2003, ההורים יקבלו קצבה של 140 שקל על הילד הראשון במקום 175 שקל ועל הילד השני יקבלו 140 שקל במקום 263 שקל; כך גם על הילד השלישי והרביעי. על הילד החמישי ואילך יקבלו ההורים 140 שקל במקום 175 ש'. במילים אחרות, משפחות מרובות ילדים הן המפסידות העיקריות מהמהלך.

"הקיצוץ בקצבאות הילדים מספר ימים לפני תחילת החגים והשנה החדשה הוא מביש וקורע לב", אמר היום (ג') שרון, והוסיף כי "יאיר לפיד התייחס בעמוד הפייסבוק שלו ל'אחריות הורית' וכן לכך שישנו 'דבר אחד שמאפשר למשפחות לצאת ממעגל העוני - וזו עבודה'. האם שר האוצר לפיד שכח את רבבות האנשים העובדים שיצאו במחאה על כך שאין ביכולתם להעמיד מעל ראשם את הדבר הבסיסי ביותר שהוא קורת גג? האם אין מדובר באנשים שיוצאים מבוקר עד ערב למקומות עבודתם במטרה לפרנס את ילדיהם?.

"בכל העולם נותנים סיוע ועזרה למשפחות מרובות ילדים, אבל נראה ששר האוצר של מדינת ישראל חושב שאפשר גם אחרת. אינני מכיר עוד הרבה מדינות נאורות ומתקדמות בהן יש כל כך הרבה עמותות של חלוקת מזון לנזקקים - האם אין זה משקף את המציאות הקשה במדינת ישראל? מדינת ישראל אינה דומה באופיה לאף מדינה אחרת", ציין שרון.

"אין ספק שישנם דברים רבים שדורשים שינוי ביניהם הצורך לעודד אוכלוסיות מסוימות לצאת לשוק העבודה אבל הגישה בה נקט משרד האוצר היא אגרסיבית בצורה שאינה עולה על הדעת. הגישה בה נוקט משרד האוצר פוגעת באוכלוסייה חסרת ישע - בילדים. בתפישתי את הדברים, קיצוץ קצבאות הילדים הנו בבחינת צעד אלים כלפי חלשים. הצעקה הציבורית לאור צעד קיצוץ הקצבאות היא אינה עוד פופליזם זול אלא צעקה אמיתית של כאב שנובעת מחשש ראילי להימצאות ילדים רעבים במדינתו".