חשמל לאלפיון העליון: מכוניות פאר חסכוניות וירוקות

ימים ספורים לאחר שמרצדס חשפה גרסה היברידית נטענת של ה-S קלאס המפוארת, שצורכת כמעט 30 קילומטר לליטר, מצטרפת גם ב.מ.וו לחגיגה עם גרסה היברידית-נטענת של הכביש-שטח הגדול X5

ימים ספורים לאחר שמרצדס חשפה גרסה היברידית נטענת של ה-S קלאס המפוארת, שצורכת כמעט 30 קילומטר לליטר, מצטרפת גם ב.מ.וו לחגיגה עם גרסה היברידית-נטענת של הכביש-שטח הגדול X5.

הרכב, שיוצג בפרנקפורט על תקן של "קונספט", משלב מנוע בנזין עם ארבעה צילינדרים וטורבו כפול ביחד עם מנוע חשמלי בהספק 95 כ"ס וסוללה שנטענת מרשת החשמל החיצונית.

השילוב מאפשר לרכב לנוע במהירות של עד 120 קמ"ש ולטווח של עד 30 קילומטר על כוח חשמלי בלבד וצריכת הדלק הממוצעת שלו היא כ-27 קילומטרים לליטר. פליטת ה-CO2 שלו עומדת על פחות מ-90 גרם לקילומטר.

גם ללנדרובר יש SUV חדש יקר ומפואר עם הנעה היברידית והפעם עם תאריך שיווק ברור: תחילת 2014. מדובר בגרסאות היברידיות של הריינג'רובר והריינג'רובר "ספורט" שמשלבות בין מנוע חשמלי למנוע הטורבו-דיזל הגדול של החברה, עם 8 צילינדרים.

כאן השאיפות החשמליות צנועות יותר: הרכב יכול לנוע על חשמל בלבד לטווח של כ-1.6 קילומטר בלבד ובמהירות עד 30 קמ"ש. ההספק הכולל של הרכב הוא 340 כ"ס והמומנט המשולב 70 קג"מ, שזמין כבר ב-1300 סל"ד. את התאוצה מאפס ל-100 קמ"ש עושה הריינג' ספורט ההיברידי ב-6.7 שניות.

ואילו אאודי מציגה בפרנקפורט מתיחת פנים וריענון למכונית הדגל A8. השינוי הבולט הוא מעבר לפנסי חזית בטכנולוגיית LED כאשר השינויים כוללים גם הפחתה במשקל, שדרוג הפליטה, הצריכה וההספק של חלק מהמנועים. תיבת ההילוכים האוטומטית היא מדור חדש ותא הנוסעים שודרג. למכונית יש גם גרסה היברידית עם סוללת ליתיום בהספק 245 כ"ס.