החשוד בעבירות בנייה - חמי כסיף, בכיר ברשות מקרקעי ישראל

חשוד כי ביצע לכאורה עבירות בנייה במהלך בניית ביתו החדש במושב בית-חנן ■ פרקליטיו: הבנייה בבית-חנן הייתה כדין - מדובר ב"רצון לנגח פוליטית את מינויו"‏

הבכיר ברשות מקרקעי ישראל (רמ"י), שעל-פי דיווח היום (ה') ב"ידיעות אחרונות" נערכת נגדו חקירת משטרה בחשד לחריגות בנייה לכאורה בביתו, הוא עו"ד חמי כסיף, מנהל מחוז ירושלים ברמ"י, שנבחר לתפקידו ביוני 2012. כסיף הוא בעל נחלה חקלאית במושב בית-חנן.

‏החשד הוא שכסיף ביצע לכאורה עבירות בנייה במהלך בניית ביתו החדש במושב בית-חנן, משום שלא עמד בסייגים שנדרש להם בהתאם להיתר הבנייה שקיבל.

פרקליטיו טוענים כי כסיף בנה את הבית כדין ובהתאם להיתרים שקיבל מרמ"י והוועדה המקומית לתכנון ובנייה, וכי קיבל טופס 4 כדין. לדבריהם, מדובר ב"רצון לנגח פוליטית את מינויו".

בלי הסדר ניגוד עניינים

‏מאז בחירתו של כסיף ועד היום, לא הסתיים הטיפול של המחלקה המשפטית ברמ"י לגיבוש הסדר מניעת ניגוד עניינים. בחודשים האחרונים פנה "גלובס" פעמים אחדות לרמ"י בשאלות על השיהוי בטיפול המחלקה המשפטית, בראשות עו"ד ינקי קוינט, בהסדר ניגוד העניינים של כסיף.

‏בחודש אפריל נמסר מרמ"י: "נושא העיסוק בעבודה נוספת של כסיף נמצא בבדיקה מזה שבוע ומעלה של אגף המשמעת של נציבות שירות המדינה. באשר לניגוד העניינים של נושאי תפקידים ברשות: מדובר בנושא סבוך ומורכב, נערכו מספר ישיבות עם משרד המשפטים, ולהערכתנו הנושא יסתיים בשבועות הקרובים".

חודשיים לאחר מכן נמסר מרמ"י: "אנו פועלים להשלמת הסדרי ניגוד העניינים".