כיבוי אורות בחסות רון חולדאי

מגדל נווה צדק הוא חוצפה? קרוב אליו יש חוצפה גדולה הרבה יותר

איפה הצדק? שואלים שוחרי "הצדק החברתי" בהיבט הנדלנ"י ומביאים כדוגמא את "מגדל נווה צדק" הניצב בצד הדרומי של השכונה התל אביבית שעל שפת הים התיכון, ועל חבריו המתגבהים באותה סביבה.

שטח הדירות במגדלים אלה נמכר תמורת סכומים שערורייתיים המגיעים עד 40, 50 ואפילו 60 אלף שקלים למ"ר. אכן מעצבן, והמוחים טוענים: חוצפה. חוצפה כי הם "מגדלים לעשירים" ו"מגדלי רפאים", שכן הדירות בהם ריקות רוב השנה, משום שדייריהן תושבי החוץ אינם גרים בארץ, או שהם בעלי הון ישראלים שזו אינה דירתם היחידה.

ובכן, האמנם זו החוצפה? ואולי החוצפה היא שכונת נווה צדק - יישוב של צמודי קרקע באזור הכי נחשק בארץ? שכונת מיליונרים, המתוכננת בדיוק כמו שכונת מיליונרים: בתים נמוכי קומה, מוקפים חומות גבוהות ומנותקים מהסביבה.

האם המגדלים מביאים לעיר את סכנת הרפאים והשממה? כמה משפיע על הרחוב והעיר מה שמתרחש בקומה שבה מתגוררת נניח שרי אריסון במגדל ג'. למי אכפת שתעמוד ריקה?

אכפת שלהוציא רחוב אחד (שבזי) ומרכז תרבות בקצהו, רחובותיה של שכונת נווה צדק הפרושה בלב עיר גדולה, ריקים מכל פעילות מסחרית ותעסוקתית.

אכפת שרחובות השכונה שוממים כי אין בהם דבר - לא חנות, לא בית קפה, לא מכבסה. רוב דיירי נווה צדק מגיעים לביתם במכוניות יקרות שבמקרה הטוב נבלעות בחניות תת קרקעיות, ובמקרה הרע הן חונות ברחובות הצרים, וכך מפריעות לתנועת הולכי הרגל.

אכפת שמקומות הבילוי באותו רחוב שבזי, היחיד בשכונה שיש בו התרחשות עירונית סבירה, נסגרים בחצות, וזאת בלחץ התושבים שהרעש מפריע להם. נו טוב, הם גרים קרוב לרחוב, לא במגדל, אז יש מצב שבית הקפה באמת ממוקם להם מתחת לחדר השינה.

וכי מה הם חשבו להם כשהחליטו תושבי נווה צדק לקנות בית בלב עיר גדולה? שיתעוררו לקול ציוץ הציפורים בבוקר ושראש העיר יעשה כיבוי אורות בשעה 10 בלילה אצלם בשכונה? מה דעתכם: האם יעלה בדעתו של שוכן מגדל ג*י לבקש שיסגרו בחצות את המסעדה שבקומת הרחוב באבן גבירול? האם יפריע לדיירי מגדל פרישמן דיזינגוף שהרחוב שתחתם מרעיש ותוסס 7 ימים בשבוע ו-24 שעות ביממה?

אפשר לעשות חשבון כמה דירות היו נוספות לתל אביב (ובמיקום שווה לאללה) אם רק היו מחליטים שכל הווילות בנווה צדק צריכות לעלות מקומה אחת-שתיים-שלוש לשמונה, עשר או רחמנא ליצלן - שלושים קומות. כן, בדיוק - לגובה המגדל.

נו, ואתם יודעים מי הוביל את המאבק בבניית המגדלים-לעשירים בנווה צדק? ובכן הנה דבר שלא ידעתם עליו. סוג של הפתעה: את המאבק הזה הוביל ועד תושבי שכונת נווה צדק, כן כן שכונת הווילות לעשירים הזאת עצמה.

עכשיו שפטו בעצמכם: איפה הצדק, ומה היא חוצפה.