חוששים מהמפולת? קריימר ממליץ על מניות "חסינות"

רוחות המלחמה בסוריה מעיבות על השווקים ■ הפרשן הכלכלי הבכיר ממליץ על מניות וסקטורים שלהערכתו מוגנים מפני זעזועים גיאו-פוליטיים, כגון סקטור הטכנולוגיה, הפארמה והחקלאות

רוחות המלחמה המנשבות בסוריה והדיווחים כי המתקפה של ארה"ב תצא לפועל כבר מחר (ה'), העיבו על השווקים, שרשמו ירידות חדות ביומיים האחרונים. הפרשן הכלכלי הידוע ג'ים קריימר, המליץ למשקיעים בתוכנית היומית שלו, להשקיע במספר סקטורים ומניות שנחשבות ל"חסינות" לסערות גיאו-פוליטיות.

לדברי הפרשן הבכיר, כדאי לשים לב למספר סקטורים, שעשויים להגן על תיק ההשקעות שלכם, ביניהם סקטור החקלאות, הפארמה והטכנולוגיה. "עסקי החקלאות היו גרועים וככל המניות בסקטור הזה 'חטפו' חזק".

באופן ספציפי יותר, קריימר ממליץ על מניית AGCO, שלהערכתו היא המניה האטרקטיבית ביותר בסקטור החקלאות. מלבד זאת, הוא רואה פוטנציאל גם במניית Monsanto וכן במניית Deere , שנמצאת בנקודת פריצה, להערכתו. קריימר הוסיף וציין כי הוא מצפה לעלייה גם במחירי הסחורות, במיוחד התירס.

מלבד סקטור החקלאות, קריימר מציין שבעיית תקרת החוב של ארה"ב עלתה שוב לכותרות, ולכן ממליץ גם על סקטורים אחרים הנחשבים לחסינים - הטכנולוגיה והפארמה. בהקשר זה הפרשן הבכיר ציין מניות דוגמת: Bristol-Myers Squibb ו-פייזר , אשר לדבריו יכולות להוות חוף מבטחים, ובמידה מסוימת נכון הדבר גם למניות יאהו ו-מיקרוסופט .