שערי המטבע והשקל החזק סידרו רבעון מצוין ליבואני הרכב

אחרי קרסו מוטורס גם UMI, יפנאוטו ודלק רכב רושמים זינוק ברווח

שערי המטבע הנוחים האירו פניהם ליבואני הרכב, שרשמו התאוששות בנתונים ברבעון השני של השנה ובחציון כולו. אחרי הדו"ח האופטימי של קרסו מפרסמת גם קרדן ישראל את דו"חותיה של חברת UMI, יבואנית מותגי GM, שמראים כי החברה הרוויחה ברבעון השני 13.4 מיליון שקל לעומת הפסד של כמיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי של החברה טיפס מ-10.9% אשתקד ל-13.7%.

הדו"חות חושפים כי קרדן ו-UMI קיבלו בחודש אפריל מהממונה על ההגבלים העסקיים אישור עקרוני לרכישה של "קרדן רכב" (חברת הליסינג איוויס) על ידי UMI בתנאי שתוגש בקשת מיזוג כחוק. על פי הערכות, בקשה רשמית כזו תוגש בקרוב.

גם יפנאוטו אחזקות החברה האם של יבואנית סובארו, מפרסמת את הדו"ח האחרון שלה כחברה ציבורית - לאחר שנרכשה על ידי מיכאל לוי - עם תוצאות אופטימיות. החברה מציגה רווח נקי, לראשונה מזה 9 רבעונים, שמקורו בזינוק חד ברווח הגולמי וברווח התפעולי במקביל לתוכנית התייעלות. החברה סיימה את המחצית הראשונה של השנה ברווח נקי של 4.6 מיליון שקל לעומת הפסד של 22.2 מיליון שקל . עיקר הרווח מגיע משיפור חד ברווחיות של מכירת כלי רכב, בין השאר תודות לשערו הנוח של היאן היפני ביחס לשקל. הרווח תפעולי קפץ ל-11.9 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של כ-16.2 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד.

לדברי אורן חסון, מנכ"ל יפנאוטו רכב, "תוצאות הרבעון מראות כי אנחנו עדיין בתחילתה של מגמת צמיחה מואצת במכירות והגדלת נתח השוק לנו לצד שיפור משמעותי בתוצאות החברה. לראשונה מזה כשנתיים וחצי חברת האם שלנו חוזרת להרוויח אנו מאמינים כי ברבעון הבא ובהמשך השנה נמשיך לראות שיפור ניכר בתוצאות החברה".

הין היפני האיר פנים גם לדלק רכב, יבואנית מאזדה. הרווח הנקי והכולל של החברה במחצית השנה הראשונה של 2013 הסתכם ב-363 מיליון שקל לעומת 122 מיליון שקל במחצית הראשונה של השנה שעברה. הרווח הנקי והכולל לרבעון השני לבדו הסתכם ב-188 מיליון שקל לעומת הפסד של 60 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. זאת למרות קיטון במחזור המכירות הכולל וירידה במכירות רכב. הרווח הגולמי של החברה זינק מ-10.8% ל-16.9% . החברה גם רשמה הכנסות מימון נטו של כ-112 מיליון שקל ברבעון הראשון.