בארונ'ס: למרות האיומים - האסטרטגים צופים עליות במניות

על פי התחזיות, מדד S&P 500 יעלה עד סוף השנה עוד 4% יסגור את השנה בעלייה של 19% ■ כמה אסטרטגים רואים את מדד ה-S&P מגיע ליותר מ-2,000 נקודות בעוד שנה וחצי עד שנתיים

שוק המניות האמריקני, כפי שהוא מיוצג על-ידי מדד S&P 500 , עלה מתחילת השנה ב-14.5%, והאסטרטגים של וול סטריט רואים עליות גם בהמשך השנה וגם בשנה הבאה - קובע הסקר המסורתי של שבועון השוק "בארונ'ס" המתפרסם בגיליונו החדש.

בארונ'ס תישאל באחרונה 10 בכירים בוול סטריט, שתחזית הקונצנזוס שלהם היא ש-S&P יגיע ל-1,700 נקודות בסוף השנה, 4% מעל רמתו הנוכחית. אם התחזית הזו נכונה, השוק ירשום עלייה של 19% בכל השנה, בהשוואה ל-13.4% בשנה שעברה, למרות כל הדיבורים על עליית הריבית או קטטה תקציבית נוספת בוושינגטון. כמה אסטרטגים רואים את S&P מגיע ליותר מ-2,000 נקודות בעוד שנה וחצי עד שנתיים. יש לציין, עם זאת, כי סקר האסטרטגים בוצע לפני עליית המדרגה במתיחות עם סוריה.

הגידול ברווחי החברות, שהיה סביב 5% במחצית הראשונה של השנה, לא היה הגורם שהניע את העליות בשוק המניות השנה, אך האסטרטגים שנשאלו חושבים שזה יכול להשתנות, כאשר הגידול ברווחי החברות יואץ ברבעון הרביעי. הם צופים שהצמיחה המואצת בתמ"ג האמריקני תעלה את רווחי החברות ב-8% בקצב שנתי לקראת תום השנה.

להערכתם, רווחי מניות S&P המצרפיים (סך הרווחים לכל מניה) יגיעו ל-107.85 דולר, ויעלו ל-116.50 דולר בשנה הבאה (תחזית הקונצנזוס של האנליסטים בוול סטריט גבוהה יותר, 110 דולר השנה ו-123 דולר בשנה הבאה).

אילו תעשיות ירשמו את הביצועים הטובים ביותר? האסטרטגים מצביעים על מניות טכנולוגיה ותעשייה. שני המגזרים הללו צפויים לבלוט לטובה גם ב-2014, ולשניהם יש מכפילי רווח נמוכים יחסית למגזרים האחרים.

גם המניות הפיננסיות עשויות לרשום ביצועים טובים כאשר תשואות אג"ח האוצר עולות ועקומת התשואה ממשיכה להפוך לתלולה יותר, אינדיקטור חיובי קלאסי לבנקים. תשואת אג"ח האוצר לעשר שנים עלתה השנה בתלילות, ל-2.75% מ-1.76% בדצמבר 2012, ורבים צופים שהיא תתקרב ל-4% בסוף השנה.

מהצד השני, מניות היוטיליטיז (חשמל, מים, גז), הטלקום ומוצרי הצריכה החיוניים עלולות להמשיך לפגר אחרי השוק, אומרים האסטרטגים.

האסטרטגים אינם רק אופטימיים. שלושה מבין עשרת המומחים צופים ש-S&P יסיים את השנה ברמה קרובה יותר ל-1,600 נקודות, ירידה מ-1,633 ביום ו' שעבר. הם רואים בהמשך הדרך אכזבות רווחיות, וחוששים שהמשקיעים יגיבו בצורה שלילית להידוק המדיניות המוניטרית על ידי הפד, מה שצפוי אולי בסתיו הנוכחי.

ללא מדיניות ההקלה הכמותית של הבנק המרכזי הריביות יהיו גבוהות יותר והתמ"ג והרווחים יצמחו לאט יותר, מציינים האסטרטגים הדוביים. אם הפד יתחיל לצמצם את קניית האג"ח שלו בספטמבר, כפי שרבים צופים, השוק עלול לקבל את הבשורה בצורה שלילית.