מבקר המדינה: לבדוק התלונות לגבי חלוקת ערכות מגן לציבור

המבקר פנה ליושב-ראש הוועדה לענייני ביקורת המדינה, ח"כ אמנון כהן, לקיים ללא דיחוי דיון על תיקון הליקויים שנחשפו בדוח האחרון לגבי העורף

מבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף שפירא, הורה להעביר לבחינה את התלונות שהגיעו אליו בימים האחרונים לגבי חלוקת ערכות מגן לציבור.

אחד הפונים למבקר המדינה לבדוק את הנושא, הוא ח"כ נחמן שי (עבודה). פניות נוספות לבדוק את הנושא הגיעו באמצעות דף הפייסבוק של משרד מבקר המדינה, מקבוצה של עובדים זרים השוהים בארץ ושאינם מצליחים לקבל ערכות מגן. מדובר בעובדים זרים המטפלים בקשישים ובמוגבלים.

ממשרד מבקר המדינה נמסר כי הוא בדק במהלך השנים כמה פעמים את נושא הערכות העורף והצטיידות בערכות המגן, והצביע על ליקויים בתחום זה.

בדוח האחרון של מבקר המדינה שפורסם לפני כחודש, התריע שפירא על כך שלחלק מהאוכלוסייה כלל לא יוצרו ערכות מגן, זאת בניגוד להחלטת ממשלה שקבעה שיש למגן את כל האוכלוסייה. כזכור, בדוח שפורסם לפני כחודש, התריע מבקר המדינה גם על כך, שתחומי הסמכות והאחריות בעורף אינם מוסדרים.

המבקר פנה ליושב-ראש הוועדה לענייני ביקורת המדינה, ח"כ אמנון כהן, לקיים ללא דיחוי דיון על תיקון הליקויים שנחשפו בדוח האחרון לגבי העורף.