ISS בניגוד אינטרסים באישור שכר הבכירים בכיל?

החברה ייעצה לתמוך בתוכנית התגמול של כיל, אותה בנתה חברה בת שלה

בניגוד למצבם של מנהלי החברה לישראל, בכירי החברה הבת כיל יכולים לנשום לרווחה לאחר שאסיפת בעלי המניות של החברה אישרה בשבוע שעבר את מדיניות השכר על כל סעיפיה. זאת, למרות שחברת אנטרופי, המייעצת לגופים המוסדיים, המליצה להם להתנגד להחלטה.

בשבועיים שקדמו לאסיפה הצטיידו המשקיעים הזרים בכיל בחוות דעת של חברות הייעוץ הבינל' ISS וגלאס לואיס, שבניגוד לאנטרופי סברו כי מדיניות התגמול צריכה להיקבע על ידי הדירקטוריון או על ידי עדת התגמול. לא מן הנמנע כי המלצות אלו הכריעו את הכף לטובת אישור שכר הבכירים בכיל, שכן הן זיכו את החברה בתמיכתם של כל בעלי המניות הזרים, ובראשם ענקית הדשנים הקנדית פוטאש - בעלת מניות המיעוט הגדולה בכיל.

אלא שמבדיקת "גלובס" עולה כי לחברת הייעוץ ISS יש אינטרס נוסף בכיל, שכן חברת הדשנים שכרה את שירותי הייעוץ הפיננסי של ICS, חברה בת של ISS, לצורך בניית תוכנית התגמול של בכירה - אותה התוכנית שהומלצה לאישור על ידי החברה האם - וזאת מבלי שניתן על כך דיווח בחוות הדעת של חברת הייעוץ. תוכנית התגמולים שאושרה לבכירי כיל כוללת, בין היתר, שכר בסיס שנתי (לפני מענקים ואופציות) של 1.24 מיליון דולר לשנה למנכ"ל סטפן בורגס, ושכר בסיס של עד 749 אלף דולר לשנה לשאר נושאי המשרה בחברה.

מכיל נמסר בתגובה: "כיל עסקה בחודשים האחרונים בבניית תוכנית תגמול למנהליה הבכירים, כדי לעמוד בסטנדרטים המבטיחים את האינטרסים של בעלי המניות ובתיקון 20. כחלק מהיערכות זו נעזרה כיל במספר גדול של יועצים מכמה חברות ייעוץ מהמובילות בעולם. החלטות ISS וגלאס לואיס להמליץ על אישור התוכנית לא הושפעו משמות היועצים של כיל אלא מאיכות התוכנית, תוכנה והשוואה בינה לבין חברות דומות לה בעולם".