לא שילם מס הכנסה במשך 4 שנים - ונדון ל-14 חודשי מאסר

הנאשם הוא בעלי מסעדת "מרבד הקסמים" בירושלים, שלא דיווח על הכנסותיו במשך רוב שנות פעילות המסעדה וצבר חוב של כחצי מיליון שקל למס הכנסה

בית המשפט ממשיך במגמת ההחמרה עם מעלימי המס: בית משפט השלום בירושלים גזר 14 חודשי מאסר בפועל על הבעלים של מסעדת "מרבד הקסמים" בירושלים, שלא דיווח על הכנסותיו במשך רוב שנות פעילות המסעדה וצבר חוב של כחצי מיליון שקל למס הכנסה.

מדובר ב-8 חודשי מאסר בפועל והפעלת 6 חודשי מאסר על-תנאי עקב הרשעה קודמת בעבירות מס, אשר ירוצו במצטבר. כמו כן, בית המשפט גזר על בעל המסעדה 7 חודשי מאסר על-תנאי וקנס בסך 20,000 שקל.

נשיאת בית משפט השלום בירושלים, השופטת שולמית דותן, ציינה בגזר הדין כי "התמונה המתקבלת היא כי הנאשם סיגל לעצמו התנהלות עבריינית סדרתית וממושכת של גזל מהקופה הציבורית".

שולחים יד לכיס הציבורי

השופטת הוסיפה עוד כי "ככל שמדובר בעבירות מס, ההלכה היא כי שיקולי הרתעה גוברים על נסיבותיו האישיות של העבריין, זאת נוכח הפגיעה הקשה של עבירות המס במשק ובכלכלה, ונוכח העובדה כי רבים מעברייני המס הם אנשים הרואים את עצמם נורמטיביים, אשר אינם מעיזים לשלוח יד לכיס הזולת, אך אינם נרתעים משליחת יד לכיס הציבורי".

הנאשם, בנימין יחזקאל, בעליהן של מסעדת "מרבד הקסמים" בירושלים, הורשע ב-26 סעיפי אישום שונים של עבירות מס. למרות האישום, עד כה הוא לא הסדיר את חובותיו לקופת המדינה, העומדים על כחצי מיליון שקל.

מדובר בכתב אישום שהוגש בתום חקירה של משרד חקירות מס הכנסה ירושלים, באמצעות עו"ד סלי יעקב ועו"ד אחינועם צוריאל, ואשר ייחס ליחזקאל שורת עבירות מס, שכללה אי-הגשת דוחות תקופתיים למס הכנסה ולמע"מ, אי-הגשת דוח אישי ו-14 עבירות של אי-העברת ניכויים במקור.

על יסוד הודאתו בעבירות הרשיע בית המשפט את יחזקאל בכך שניכה כספים ממשכורות עובדיו ומתשלומים לספקים בסך של למעלה מ-40 אלף שקל בתקופה זו, כביכול על מנת להעביר למס הכנסה, אך בפועל ניצל כספים אלה לתפעול שוטף של עסקיו.

להגנתו טען יחזקאל כי זמן קצר לאחר שרכש את המסעדה, נקלע לקשיים כלכליים בשל פריצת האינתיפאדה השנייה ונאלץ ליטול הלוואות. לטענתו, לאחר שהעסק התאושש, שותפו מעל בכספי המסעדה, והוא נכנס לחובות נוספים. לאחר ששוב ייצב את העסק ואף פתח סניף שני ומשגשג בקניון מלחה, ביטלה הנהלת הקניון את חוזה השכירות שלו, ואז הוא נאלץ ולפתוח בהליך של פשיטת-רגל ואיבד את ביתו.

ואולם, השופטת דותן לא קיבלה את הטענות לצורך הקלה בגזר הדין וציינה כי החומרה היתרה של העבירות הייתה שלא רק שהתמשכו 4 שנים במקרה זה, אלא היו המשך ישיר להרשעתו של יחזקאל בשנת 2006 בעבירות מס נוספות - אז נשפט והורשע ב-26 עבירות זהות שהתבצעו בשנים 2001-2006, ונדון למאסר על-תנאי.

למעשה, ציינה השופטת, במהלך תקופה של 10 שנים שהעסק היה בבעלותו, הגיש יחזקאל דוחות תקופתיים סדירים במהלך שנה אחת בלבד, וזאת למרות תקופות של שגשוג. עוד צוין כי עד היום לא הסדיר יחזקאל אף אחד מהדוחות ולא שילם את חובותיו, העומדים על כ-450 אלף שקל.