פדרר? נדאל? כך לקחה סרינה את הצ'ק הגדול בהיסטוריה של הטניס

הטניסאית השלימה זכייה ביו.אס אופן וגרפה 3.55 מיליון דולר, בזכות בונוס של מיליון דולר עבור הזכייה ב"סבב המגרשים הקשים" בארה"ב

הזכייה של סרינה וויליאמס הלילה ביו.אס אופן העלתה ל-17 את מאזן הזכיות של הטניסאית האמריקאית בגראנד סלאמים. אלא שהניצחון על ויקטוריה אזרנקה ייזכר בזכות ציון דרך נוסף: הוא הבטיח לסרינה את הצ'ק הגדול אי פעם שחולק על מגרש טניס - 3.55 מיליון דולר בסך הכל.

סרינה נהנתה מצ'ק של 2.55 מיליון דולר שמובטח למנצחת ביו.אס אופן, ובנוסף זכתה בבונוס של מיליון דולר אחרי שסיימה במקום הראשון את סבב המגרשים הקשים בארה"ב (Emirates Airline U.S. Open Series). מדובר בסבב של 7 טורנירים שמתקיימים בארה"ב ובקנדה בחודשים יולי-ספטמבר ובו צוברים הטניסאים ניקוד על פי ההצלחות. וויליאמס זכתה בבונוס המרבי, שמובטח לטניסאי שמסיים עם הדירוג הגבוה ביותר וגם מנצח ביו.אס אופן. אגב, סרינה עשתה את זה מבלי לעבוד קשה מדי: היא השתתפה בשני טורנירים בלבד מהסבב (סינסינטי וטורונטו), וסיימה את המשימה עם זכייה בפלאשינג מדו.

הזכייה גם הפכה את סרינה לטניסאית הראשונה בהיסטוריה שמרוויחה מעל 50 מיליון דולר מפרסים כספיים. סך הפרסים שלה עומד אחרי הניצחון הלילה על 50.8 מיליון דולר, כאשר מתוך הסכום הזה 31.3 מיליון דולר היא צברה בארבעת הגראנד סלאמים (כ-62% מסך הפרסים שהשיגה בקריירה).

היו.אס אופן שבו זכתה הלילה בפעם החמישית הוא גם הטורניר שהכניס לוויליאמס הכי הרבה כסף בקריירה - 11.6 מיליון דולר, אחריו ווימלבלדון עם 9.1 מיליון דולר, אליפות אוסטרליה עם 6.7 מיליון דולר, והרולאן גארוס שבו צברה 3.9 מיליון דולר.

אגב, גם רפאל נדאל שיתמודד הלילה בגמר הגברים של היו.אס אופן מול נובאק דיוקוביץ' יוכל להבטיח את הצ'ק המקסימלי בסך 3.55 מיליון דולר במידה וינצח, מאחר שהוא מוביל את הדירוג של הסבב האמריקאי בגברים.