מסתמן: זליג רבינוביץ' ימונה ליו"ר הוועדה למדרוג

תפקידו הרשמי של רבינוביץ' ברשות השידור הוא עוזר בכיר למנכ"ל, אולם בפועל הוא ממלא שורה של תפקידים מרכזיים, ובהם ניהול בפועל של ערוץ 1

זליג רבינוביץ', שנחשב לאיש החזק ברשות השידור, עומד להתמנות לתפקיד יו"ר הוועדה הישראלית למדרוג.

תפקידו הרשמי של רבינוביץ' ברשות השידור הוא עוזר בכיר למנכ"ל, אולם בפועל הוא ממלא שורה של תפקידים מרכזיים, ובהם ניהול בפועל של ערוץ 1, לו אין מנהל רשמי.

ל"גלובס" נודע כי במסגרת הרוטציה בין החברות בוועדת המדרוג, הגיע תורה של רשות השידור לשבת בראש הוועדה. על כן הוחלט ברשות כי רבינוביץ' ייכנס לשמש חבר בוועדה, במקומה של שוש רבן שייצגה עד כה את רשות השידור, ויהפוך להיות זה שיעמוד בראשה.

‏מליאת ועדת המדרוג מורכבת מהגופים הנמדדים על-ידה, ובהם זכייניות ערוץ 2 ו-10. תפקיד היו"ר עובר בין החברות, ובכל פעם נציג אחר מתיישב על הכיסא המנהל את הישיבות.

לרוב, נציגי הגופים הם אנשי כספים, סחר או מחקר. כך למשל, נציג ערוץ 10 הוא המשנה למנכ"ל הכספים, יואב הלדמן; וסמנכ"ל השיווק והסחר, צביקה ליבליך, מייצג את קשת בשנים האחרונות בוועדה. השניים אף עמדו בראשה. לרבינוביץ' אין השכלה פורמלית בתחומים אלה.

‏תפקיד יו"ר הוועדה למדרוג אינו סמלי בלבד. הוא זה שיכול לקבוע למעשה את דרכי מדידת הרייטינג ולהכתיב את מדיניותו לגוף המקצועי בראשותה של המנכ"לית ד"ר יפעת בן-חי-שגב. בין היתר הוועדה קבעה את המדיניות באשר להוצאות "פינות" שהשפיעה משמעותית על נתוני הצפייה.

בערוץ 1 היה במשך שנים יחס אמביוולנטי באשר לנתוני הרייטינג. זאת לאחר שלא אחת עלו בו קריאות להפסיק לקחת חלק במדידה, לאור הנתונים הנמוכים ולאור העובדה שערוץ ציבורי לא צריך להיות מונחה רייטינג.

‏מרשות השידור לא נמסרה תגובה.