השותפות ב"תמר" יחפשו גז טבעי גם מדרום-מערב למאגר

מדובר על קידוח שבאומדן הטוב ביותר צפוי להכיל כ-684 מיליארד רגל מעוקב של גז בהסתברות של כ-90% ■ תקציב הקידוח - 122 מיליון דולר ללא מבחני הפקה

השותפות ב"תמר", נובל אנרג'י, ישראמקו , אבנר ודלק קידוחים, מתכננות קידוח אקספלורציה בשטח רשיון "ערן" הממוקם דרומית-מערבית ל"תמר".

מדובר על קידוח שבאומדן הטוב ביותר צפוי להכיל כ-BCF 684, כלומר כ-0.7 TCF, כמות קטנה ביחס ל"תמר" (שמכיל כ-9.9 TCF). ההסתברות להימצאותו של גז טבעי בקידוח עומדת על כ-90%.

נובל אנרג'י המליצה לשותפים לבצע את הקידוח בהתאם להערכותיה בדבר פוטנציאל הגז בפרוספקט וסיכויי הצלחתו.

הקידוח, הממוקם כ-100 ק"מ מערבית לחיפה צפוי להתחיל בשבועות הקרובים, לאחר סיום הקידוח ומבחני ההפקה בקידוח "אפרודיטה" בקפריסין, וצפוי להימשך כ-4 חודשים.

עומק המים באתר הקידוח הוא כ- 1,650 מטר, והעומק הסופי המתוכנן לקידוח הוא כ- 5,300 מטר מפני הים. סך-כל תקציב הקידוח ללא מבחני הפקה עומד על כ-122 מיליון דולר.

נזכיר כי לפני כחודשיים חשפו השותפות בקידוח "כריש", הנמצא כ-100 ק"מ מערבית לנהריה וצפונית למאגר "לווייתן", נובל אנרג'י, דלק קידוחים ואבנר, את דוח הערכת המשאבים בקידוח, שנערך על-ידי חברת NSAI. על-פי הדוח, כמות הקונדנסט (נוזל הידרוקרבוני שנוצר במהלך הפקת גז טבעי, המשמש ליצירת דלק) שנמצאה בקידוח "כריש" כמעט ושווה להיקף חביות הקונדנסט במאגר "תמר" (כ-13 מיליון חביות), כאשר מאגר "תמר" גדול פי חמישה מ"כריש".

בסה"כ, ב"תמר", "לווייתן" ו"כריש" ישנם על-פי דוחות הרזרבות כ-60 מיליון חביות קונדנסט. בעבר מכרו השותפות את הקונדנסט לפז במחיר של כ-100 דולר לחבית (בדומה למחיר הנפט), אולם במקרה של "כריש" לא ידוע עדיין איזו כמות ניתן להוציא מהמאגר.

מהדוח עולה עוד באומדן המשאבים הטוב ביותר נמצאו משאבים מותנים בהיקף של 1.3 TCF (טריליון רגל מעוקב) של גז טבעי. בנוסף, מכיל המאגר בהסתברות גבוהה עוד 0.5 TCF של גז, ובסה"כ 1.8 TCF גז טבעי.