פולאר וגמול מכרו קרקע ל-267 דירות ברחובות

הרוכשת היא חברת אביסרור, ששילמה לחברות סכום של 380 אלף שקל עבור קרקע ליחידת דיור בשכונת גן הפקאן בעיר

החברות פולאר השקעות וגמול נדל"ן מכרו קרקע המיועדת להקמת 267 יחידות דיור בשכונת גן הפקאן בצפון מזרח רחובות תמורת 101 מיליון שקל, לא כולל מע"מ. הרוכשת היא חברת אביסרור משה ובניו הבונה למגורים בעיר.

מדובר בקרקע מיתולוגית שהיתה בעבר בבעלות עיריית רחובות, ופעל בה גן האירועים גן הפקאן. חברת פולאר החזיקה בשותפות עם חברת חפציבה מגרש אחר ברחוב הרצל במרכז העיר, בו פעל בעבר מגרש כדורגל של קבוצת מכבי. לימים רכשה פולאר את חלקה של חברת חפציבה במגרש. עיריית רחובות יזמה עסקת חילופי קרקע עם פולאר, לאחר שרצתה להחזיק במגרש במרכז העיר.

באוקטובר 2005 נחתם הסכם בין פולאר השקעות, לבין עיריית רחובות ואגודת ספורט מקומית, לרכישת המגרש במתחם גן הפקאן, בכפוף לאישור העסקה על-ידי שר הפנים. לימים רכשה חברת גמול נדל"ן 50% מהזכויות בקרקע והפכה שותפה שווה של פולאר במגרש.

בחודש דצמבר 2007 פורסמה תוכנית בנין עיר, כך שעל הקרקע ניתן להקים 267 דירות בשטח ממוצע של 110 מ"ר בבניינים בני 17 קומות. בחודש דצמבר 2012 קיבלה עיריית רחובות פנייה מלשכת היועץ המשפטי של משרד הפנים לפיה הצדדיים מתבקשים לעדכן את סכום התמורה הסופית בהסכם על-פי חוות-דעת שמאית עדכנית ולאשר את הפטור ממכרז בגין מכירת המגרש במועצת העירייה. לשם כך העריך בחודש פברואר 2013 שמאי המקרקעין שמואל פן את שווי הקרקע ב-101 מיליון שקל, סכום המשקף 380 אלף שקל עבור מרכיב הקרקע ליחידת דיור אחת.

רק לאחרונה בחודש אוגוסט 2013 אישר שר הפנים את עסקת חילופי הקרקע בין העירייה לפולאר, בהתאם לשומה המעודכנת, וכעת ביקשו פולאר וגמול נדל"ן לממש את הקרקע, עם זכויות הבנייה שאושרו עליה, ומכרו אותה לחברת אביסרור תמורת 101 מיליון שקל.