חדשות הרכב: מה מתכננת המשטרה לנהגים ב-2013?

לדברי ראש אגף התנועה לרגל ראש השנה, תורחב משמעותית האכיפה הטכנולוגית בשנה הבאה ■ בין היתר יוצבו יותר מצלמות מהירות א-3 חדשות, יפותחו אמצעים טכנולוגיים שיסייעו באכיפת עבירות מסכנות חיים נוספות ועוד

היום בתוכנית חדשות הרכב בגלובס TV נדבר על אמצעי האכיפה החדשים שמתכננים לנו במשטרה לקראת השנה החדשה, הסיור העולמי שלנו יתחיל בגרמניה בתערוכת המכוניות בפרנקפורט עם כמה מכניות קונספט מפתיעות במיוחד, נדבר עם רז היימן והלל סגל, הנציגים הבכירים שלנו בראלי בלקן' ונסיים עם שיגעון המוזיקה נוסח טיוטה.

אז מה מתכננת המשטרה לנהגים ב-2013? על פי דברי ראש אגף התנועה לרגל ראש השנה, תורחב משמעותית האכיפה הטכנולוגית בשנה הבאה. לדברי ניצב משה אדרי "על מנת להמשיך במגמת הירידה במספר ההרוגים בכבישים בשנה הקרובה, בכוונת אגף התנועה להרחיב את השימוש בכלים הטכנולוגיים הקיימים ולפעול לפיתוח טכנולוגיות חדשות ושילובן בפעילות האכיפה. בין היתר יוצבו יותר מצלמות א-3, המתמקדות באכיפה של עבירות מהירות חמורות וחציית צומת באור אדום. כמו כן, שוקדים בימים אלה באגף על פיתוח אמצעים טכנולוגיים שיסייעו באכיפת עבירות מסכנות חיים נוספות, כמו נסיעה בשוליים וחציית קו הפרדה לבן".

אדרי הוסיף כי "בכוונת האגף להגביר עוד יותר את האכיפה האפקטיבית ב"כבישים האדומים", באמצעות הצבת מתנדבי תנועה ו-100 ניידות, בסיוע ומימון הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. מדובר בכ-200 כבישים בינעירוניים שנמצא כי בהם אירעו מירב התאונות הקשות והקטלניות".

ובתוך כך נרשם בסוף החודש שעבר ברשומות התקן החדש למכשירי הלייזר החדשים והניידים (ממל"זים) שרכשה משטרת ישראל. המכשירים החדשים קטנים יותר, מדויקים יותר, לוכדים בטווחים ארוכים יותר והם יהנו ממטריה של קבילות בעיני החוק, שמעניק להם תו התקן החדש.

צפו בתוכנית המלאה...