יורש לאלשיך: חגי ברנר - שופט הפירוקים השני במחוזי

השופט חגי ברנר יכהן לצד איתן אורנשטיין כשופט הפירוקים השני במחוזי בת"א ■ יטפל ב"חצי משרה" בתיקי פירוקים וחדלות פירעון אחרי פרישתה של ורדה אלשיך

נבחר "היורש" לשופטת ורדה אלשיך, שיכהן לצד השופט איתן אורנשטיין כשופט הפירוקים השני בבית המשפט המחוזי בתל-אביב. מדובר בשופט חגי ברנר, שיטפל ב"חצי משרה" בתיקי פירוקים וחדלות פירעון החל ממועד פרישתה של אלשיך בחודש נובמבר הקרוב.

במקביל ימשיך ברנר לשבת במסגרת הרכב של ערעורים אזרחיים, שבראשו יושב השופט ישעיהו שנלר.

מינויו של ברנר, שגבר על מספר מועמדים - ובהם השופטים מיכל אגמון-גונן, דניה מאיר-קרת ורותי רונן - מסמן מסלול התקדמות מזורז מרשים: ברנר מונה במינוי קבע למחוזי רק לפני כשנה, לאחר שמשנת 2009 מונה לרשם ולשופט בפועל בבית המשפט המחוזי.

ברנר, בן 49, מכהן כשופט זה כ-11 שנה. בימים האחרונים החלה מזכירות בית המשפט המחוזי להקצות לברנר תיקי פירוקים, בהנחייתה של נשיאת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, דבורה ברלינר.

בין פסקי הדין שנתן ברנר בשבתו כשופט מחוזי: דחיית תובענה של עו"ד עמנואל וייזר בנושא הבחירות לבית הדין של מפלגת הליכוד, וכן פסק דין המורה לליכוד לכנס בהקדם את ועידת המפלגה לשם קיום בחירות למוסדותיה; דחיית בקשה לצו זמני שיחייב חברת אשראי לספק שירותי סליקה לחברה המפעילה אתרי אינטרנט בעלי תוכן פורנוגרפי; החלטה על העברת בורר מתפקידו משום שייצג את אחד מבעלי הדין במקביל לניהול הליכי הבוררות; חיוב מינהל מקרקעי ישראל לשלם ליזם מקרקעין סך של 14.5 מיליון שקל בהתאם לפסיקת שמאי מכריע; דיון בשאלה האם חוב כתובה הוא חוב הנחשב בר-הפטר במסגרת הליך פשיטת-רגל; ודיון בשאלת היתר המצאה לחו"ל של בקשה למינוי בורר.