הטיפ היומי: הנהלת Tumi מתמודדת היטב עם האתגרים

וויליאם בלייר מנמיך תחזיות הרווח לחברה Tumi - אך מציין כמה צדדים חיוביים מהדוחות האחרונים

חברת האופנה Tumi (סימול: TUMI) נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי שוק של כ-1.5 מיליארד דולר. החברה נוסדה בשנת 1975, והיא משווקת מותג יוקרתי של בגדים ואביזרי אופנה ב-75 מדינות ברחבי העולם. החברה הונפקה לראשונה בבורסה באפריל 2012, במחיר מניה של 18 דולר, והיום היא נסחרת לפי מחיר מניה של 21.5 דולר.

לפני כחודש פרסמה Tumi את הדוחות הכספיים שלה לסיכום הרבעון השני. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-18 סנט - נמוך בסנט אחד מקונצנזוס האנליסטים וב-2 סנט מהתחזיות שלנו.

בשורה העליונה נרשמה צמיחה של 13% לרמת הכנסות של 108.2 מיליון דולר. החברה רשמה צמיחה של 3.6% בצפון אמריקה (כולל מכירות באמצעות האינטרנט), והמכירות הבינלאומיות צמחו ב-13.3% במונחי מטבע מקומי. ניהול המלאי בוצע היטב, והמלאי עלה בשיעור של 13% - קצב זהה לעלייה במכירות.

הצדדים החיוביים בדוחות הכספיים כוללים את הגידול בתנועה בחנויות החברה, תרומת המוצרים החדשים שהושקו לתוצאות, רווחיות גולמית טובה מהצפוי, ניהול מלאי נכון, הצמיחה בקטגוריות אופנת הנשים והאביזרים והפעילות הבינלאומית. לעומת זאת, הצדדים השליליים הם הירידה בקצב הצמיחה בחנויות קיימות, וההפחתה של התחזית השנתית.

אנו מנמיכים את תחזית הרווח למניה שלנו לשנת 2013, ומעריכים שהוא יסתכם ב-80 סנט. תחזית החברה היא לטווח של 76-82 סנט. התחזית כוללת צפי לגידול של 2-3 מיליון דולר במאמצי השיווק ובשיפור אתר האינטרנט של החברה ברבעון הרביעי.

אנחנו מאמינים שלמרות הירידה בתחזיות, הנהלת החברה מתמודדת היטב עם אתגרי המחצית השנייה. חנויות חדשות ממשיכות להיפתח, ומוצרים חדשים שמושקים מתקבלים היטב בשוק. במקביל, המגמות בשוק הבינלאומי ובעולם הקמעונאות ממשיכות להיות טובות. המלצתנו למניית Tumi נשארת ללא שינוי, "תשואת יתר".

* מחלקת המחקר, וויליאם בלייר, שותפו האסטרטגי של פועלים שוקי הון

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם