קרדן ישראל השלימה מכירת מניות RRsat לקרן ויולה תמורת 17 מיליון ד'

תרשום מהעסקה רווח של 26 מיליון שקל ■ חשש להשקעה של 6 מיליון אירו של קרדן N.V בפעילות בפולין

חברת קרדן ישראל השלימה עסקה למכירת 13% ממניות חברת הלוויינים אר.אר סאט (RRsat) לקרן ההשקעות ויולה (Viola) תמורת כ-17 מיליון דולר (כ-61 מיליון שקל).

ויולה, אחת מקרנות הפרייבט אקוויטי המובילות בארץ, רכשה נתח נוסף מאר.אר סאט מידי דוד ריבל, מייסד החברה ששימש עד לאחרונה גם כמנכ"ל, ובסך-הכול תחזיק בכ-20% מהחברה.

את מניות אר.אר סאט החזיקה קרדן ישראל באמצעות קרדן תקשורת, הנמצאת בבעלותה המלאה, ולאחר העסקה ייוותרו בידיה 11.4% ממניות חברת הלוויינים. בקרדן ציינו כי מרבית סכום התמורה, 46 מיליון שקל, הועבר לבנק הפועלים, לצורך פירעון הלוואה אשר להבטחתה שועבדו מניות אר.אר סאט.

מהעסקה צפויה קרדן ישראל לרשום רווח אחרי מס של כ-26 מיליון שקל בדוחות הרבעון השלישי, הנובע הן מהמכירה והן משערוך המניות שנותרו בידיה.

קרדן ישראל מסכמת השקעה מוצלחת באר.אר סאט, המפתחת פתרונות להעברת שידורי טלוויזיה ורדיו באמצעות לוויין. השקעתה הראשונה בחברה נעשתה לפי שווי חברה של כ-4 מיליון דולר, בעוד שכיום היא נסחרת בבורסת נאסד"ק לפי שווי שוק של כ-136 מיליון דולר.

בסך-הכול השקיעה קרדן באר.אר סאט לאורך השנים כ-13 מיליון שקל, ובשנים 2004-2013 היא קיבלה ממנה דיבידנדים של כ-58 מיליון שקל.

קרדן ישראל נמצאת תחת קרדן יזמות, המרכזת את פעילותה של קבוצת קרדן בישראל, ומחזיקה ביבואנית רכבי ג'נרל מוטורס (UMI), בקרדן נדל"ן ובחברת הליסינג אוויס. במקביל פועלת הקבוצה של יוסף גרינפלד ואבנר שנור בחו"ל, באמצעות חברת קרדן N.V, הנמצאת בקשיים פיננסיים לנוכח חובות אג"ח של כ-2.5 מיליארד שקל, ועלולה לעמוד בקרוב בפני הסדר חוב.

חדשות פחות טובות הגיעו מתחום התשתיות של קרדן N.V בעקבות הגשת בקשה לכינוס נכסים שהגישה Watek, הפועלת עבור הקבוצה בביצוע פרויקטים והנדסה אזרחית של תשתיות בפולין. יתרת ההשקעה של קרדן בחברה, המתבצעת באמצעות תהל, עומדת על 6 מיליון אירו, והיא ערבה להתחייבויות של כ-2.5 מיליון אירו.