יודפת הראל-בוכריס קיבלה הצעה להצטרף לקרן של רוסאריו

מנכ"לית טמרס קפיטל טרם מסרה הסכמה סופית להצעה להצטרף לניהול קרן הפרייבט אקוויטי ■ לאחרונה התגלעה מחלוקת כספית בינה לבין זבלודוביץ'

על רקע סכסוך עם בעל החברה, המיליארדר פויו זבלודוביץ', מנהלת מנכ"לית טמרס קפיטל, יודפת הראל-בוכריס, מגעים להצטרף להנהלת קרן הפרייבט אקוויטי שמקימה חברת רוסאריו קפיטל - כך נודע ל"גלובס". הראל-בוכריס, שמכהנת כמנכ"לית טמרס מאז 2006, קיבלה לאחרונה הצעה מחברת החיתום של ראובן אבלגון להצטרף להנהלת הקרן החדשה, אולם המגעים טרם הבשילו לכדי החלטה סופית.

לפני כחצי שנה הודיעה רוסאריו קפיטל, שנמצאת בבעלות אבלגון (60%) ובנק מזרחי טפחות (20%), ומנוהלת על ידי נגה קנז, על הקמת קרן פרייבט אקוויטי בראשה יעמוד אהרון פוגל, לשעבר יו"ר חברת הביטוח מגדל. הקרן צפויה להתמקד בהשקעה בחברות בינוניות, בעלות מחזור של עד 100 מיליון דולר.

מרוסאריו קפיטל נמסר בתגובה: "פנינו ליודפת הראל-בוכריס בהצעה להצטרף לקרן, והיא טרם הביעה את הסכמתה הסופית".

טענות לאי תשלום בונוסים שהובטחו

קבוצת טמרס (TAMARS GROUP) מתמחה בנדל"ן ובהשקעות שונות ברחבי העולם, ובארץ היא פועלת בתחומי המלונאות (רשת מלונות ווסט ודניאל), התקשורת (כבל התקשורת התת-ימי) והביומד (קרן פונטיפקס ואחרות), וכן מחזיקה ב-17% ממניות כנפיים, בעלת השליטה בחברת התעופה אל על.

עזיבתה של הראל-בוכריס, אם וכאשר תבשיל, אינה מפתיעה. לפני מספר חודשים נתגלע סכסוך בינה לבין זבלודוביץ', על רקע טענתה כי לא עמד בהתחייבויותיו לשלם לחמשת עובדי טמרס בישראל בונוסים בהיקף 1.5 מיליון שקל. מתוך סכום זה, טוענת הראל-בוכריס, הובטחו לה 1 מיליון שקל.

ההתחייבות מצד זבלודוביץ' לתשלום הבונוסים, שניתנה בשנת 2011, ולפי הראל-בוכריס מתעכבת משום שהמיליארדר טוען לקשיי נזילות - נעשתה בעקבות הרווח שרשם הבעלים בעסקת המכירה של חברת הקניונים בריטיש ישראל למליסרון לפני כשנה וחצי.

העסקה, במסגרתה נפרד זבלודוביץ' מאחזקותיו בבריטיש (15.7%) תמורת 1.7 מיליארד שקל, הניבה לו רווח של מאות מיליוני שקלים.

ואולם, ככל הידוע הראל-בוכריס היא היחידה מבין חמשת עובדי טמרס בישראל שדורשת את שזבלודוביץ' הבטיח (לפחות בעת הנוכחית). לטענתה, זבלודוביץ' - המתגורר בלונדון ונחשב לאחד מהאנשים העשירים בעולם - אכן שילם את התשלום הראשון, מבין חמישה, בגין הסכם הבונוסים בתחילת 2012 (אשר מהווה פחות מ-20% מחובו כלפיה). אך כשהגיע המועד להעברת יתרת התשלומים הוא הודיע למנכ"לית וליתר עובדי החברה כי "בשל קשיי נזילות" אין באפשרותו לשלם.

בחודשים האחרונים ניהלו הצדדים מגעים בכתב בניסיון להסדיר את העניין, אולם אלה כשלו, והמחלוקת עברה להליך גישור בניהולו של עו"ד אלי זוהר.