גרושה: שוללים ממני זכות טיעון בפשיטת-הרגל של בעלי לשעבר

טוענת כי ביהמ"ש המחוזי מאפשר לבעלה לשעבר להתחמק מקיום פסק דין של ביהמ"ש למשפחה, בכך שהוא שולל ממנה זכות לטעון בהליך פשיטת-הרגל שלו

בית המשפט המחוזי מאפשר לבעל להתחמק מקיום פסק דין של בית המשפט לענייני משפחה, בכך שהוא שולל מגרושתו את הזכות לטעון בהליך פשיטת-הרגל שלו - כך טוענת גרושתו של הבעל, במסגרת בקשת רשות ערעור שהגישה לבית המשפט העליון, על החלטתו של בית המשפט המחוזי שלא לאפשר לה להתייצב בהליך פשיטת-הרגל של הבעל.

לטענתה, הליך פשיטת-הרגל של הבעל נועד כדי להתחמק מתשלום המזונות, ואין זה סביר שבית המשפט ימנע ממנה את זכות הטיעון בתיק פשיטת-הרגל שלו.

לדברי עו"ד זאב ולנר, בא-כוחה של האישה, מטרת הבעל בהגשת הבקשה לפשיטת-רגל הינה ליצור מסלול עוקף לפסק דין מנומק ומפורט של בית משפט למשפחה, כדי להפחית את המזונות שנקבעו בו.

לטענת האישה, בית המשפט המחוזי מנע ממנה זכות עמידה, זכות טיעון וזכות לתגובה לבקשות בעלה לשעבר בהליכים המתנהלים במסגרת תיק פשיטת-רגל שהגיש בעבר, שיש בהם לפגוע פגיעה קשה בזכויותיה ובזכויות ילדיה.

לטענת האישה, שלילת זכות הטיעון ממנה היא החלטה חריגה ויוצאת דופן, מאחר שברור כי האישה היא היריב העיקרי ובעל הדין הדרוש ביותר שיכול לשפוך אור על המקרה, יותר מכל אדם אחר.

"קולה של האישה לא נשמע", נטען בבקשת רשות הערעור, "היא ממודרת ומודרת מההליכים שיש בהם כדי להשפיע עליה ועל ילדיה".

התוצאה המעשית של הדרת האישה מההליכים הננקטים על-ידי הבעל היא, לטענתה, מתן רשות לבעל לעשות כבשלו בזירת בית המשפט, תוך ריקון החשבונות המשותפים.

לפני כשנה ניתן פסק דין בבית המשפט לענייני משפחה, ובו נדחו טענות הבעל והתקבלו טענות האישה בכל הנושאים השנויים במחלוקת. ואולם, נטען בבקשת הערעור לעליון, כחלק מהטקטיקה לעקוף את ההליכים, ועל מנת לטרפד את פסק הדין של בית משפט לענייני משפחה - ובעיקר לצורך הפחתה של המזונות - הגיש הבעל לשעבר בקשה לפשיטת-רגל.

בנוסף מציינת האישה כי הבעל לשעבר הספיק בינתיים להבריח מהחשבון המשותף סכום של 1.8 מיליון שקל, כשאת חלקו הגדול העביר לעצמו, וכן הבריח את נכסי העסק שלו - מלאי ענק בשווי 2 מיליון שקל על-פי הדוח האחרון. זאת עשה, כך נטען, בעסקה פיקטיבית שעליה אף נתן את דעתו בית המשפט לענייני משפחה.