השיחה: סקירה מפרי, מיליון שקל מפתאל

את מי שואף עמוס שפירא להחליף שוב בתפקיד? ■ מי הזניק ליום משימות את עובדי משרד ליפא מאיר ושות'? ■ ואיזו תובנה הציע דן חלוץ לנוכחים בהקרנת הסרט "קרב אחד יותר מדי"?

שר המדע, הטכנולוגיה והחלל, יעקב פרי, הגיע ביום רביעי בבוקר להשתתף בפורום אנשי העסקים של אוניברסיטת חיפה, שהתקיים במלון הרודס בתל-אביב. עמוס שפירא, נשיא אוניברסיטת חיפה, שהציג את פרי, סיפר לנוכחים: "רק היום התברר לי שיש קשר נוסף ביני לבין עמי אילון, יו"ר הוועד המנהל של אוניברסיטת חיפה - שנינו החלפנו בתפקיד את השר יעקב פרי - אני כמנכ"ל סלקום, ועמי כראש השב"כ. נראה מי מאיתנו יחליף אותו בתפקיד הנוכחי". המשתתפים בפורום אנשי העסקים נהנו מהאירוח של דוד פתאל, המנכ"ל והבעלים של רשת המלונות פתאל, שגם הוא בוגר אוניברסיטת חיפה. במהלך האירוע הכריז פתאל על הקמת קרן מלגות על סך מיליון שקל לסטודנטים למשפטים באוניברסיטה. הקרן תיקרא על שם אביו של פתאל, יוסף, שהיה עורך דין מוכר ומוערך בעיר חיפה.

דוד פתאל, פורום אנשי העסקים של אוניברסיטת חיפה / צילום: יוני רייף
 דוד פתאל, פורום אנשי העסקים של אוניברסיטת חיפה / צילום: יוני רייף

דוד פתאל

אהוד סביון, אילן בק, גד זאבי, פורום אנשי העסקים של אוניברסיטת חיפה / צילום: יוני רייף
 אהוד סביון, אילן בק, גד זאבי, פורום אנשי העסקים של אוניברסיטת חיפה / צילום: יוני רייף

אהוד סביון, אילן בק וגד זאבי

איתן אדרס, דורון בירגר, פורום אנשי העסקים של אוניברסיטת חיפה / צילום: יוני רייף
 איתן אדרס, דורון בירגר, פורום אנשי העסקים של אוניברסיטת חיפה / צילום: יוני רייף

איתן אדרס ודורון בירגר

הגיעו לשמוע את הסקירה המדינית-אזורית של שר המדע פרי: עמוס גבר, סגן נשיא אוניברסיטת חיפה; אבי ורטהיים, מנכ"ל אלוני חץ; עדי לבנת, מנכ"ל חברת לבלוב; אהוד סביון, מנכ"ל חברת דרך ארץ; עמי שגיא; ישראל מקוב; סמדר נמרודי-רינות, יו"רית מלונות הכשרת הישוב; אילן בק, מנכ"ל חברת AON; גד זאבי, הבעלים של קבוצת זאבי; איתן אדרס, בעלי חברת א.נירית; ודורון בירגר, מנכ"ל לנדמרק ונצ'רס ישראל.

שרון מקרין, חלוץ נואם

בחמישי בערב, ממש לפני יום הכיפורים, נערכה בסינמטק תל-אביב הקרנת הבכורה של סרטו התיעודי של יואל שרון, "קרב אחד יותר מדי", העוסק בקרב האחרון במלחמת יום הכיפורים שבו נפלו בסואץ חיילים רבים.

דן חלוץ, איתן הבר, בכורת הסרט
 דן חלוץ, איתן הבר, בכורת הסרט

דן חלוץ ואיתן הבר

יהודית יובל רקאנטי, יואל שרון, בכורת הסרט
 יהודית יובל רקאנטי, יואל שרון, בכורת הסרט

יהודית יובל רקנאטי ויואל שרון

בין הנוכחים בהקרנה בלט חברו של שרון מימי הצבא, הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ. חלוץ, שעלה לנאום בתום ההקרנה, אמר כי העיסוק בשאלת נחיצותו של הקרב האחרון במלחמה הוא לא נכון, וכי אנו צריכים לשאול את עצמנו לגבי נחיצותו של הקרב הראשון. נכחו: יו"רית נט"ל, יהודית יובל רקנאטי; איתן הבר; איזי ויעל בורוביץ'; האחים צבי ויוסי ויליגר; ראש עיריית תל-אביב-יפו, רון חולדאי; יגאל וצוקי גלאי ורבים אחרים.

הגיבושון של ליפא

עורכי הדין, המתמחים ועובדי משרד עורכי הדין ליפא מאיר ושות' מצאו את עצמם ברביעי האחרון על קו הזינוק, בדרך ליום משימות מאתגר. לאחר מפגש וארוחת בוקר דשנה, הזניקו רון שחר, מנחה "המרוץ למיליון", וראש המשרד עו"ד ליפא מאיר, את 120 העובדים, מנקודת ההתחלה שנקבעה בבנימינה. קבוצות העובדים יצאו למרוץ שנמשך לאורך כל היום, שבמסגרתו התמודדו במשימות אתגריות, שכללו ניווטים, כתב חידה מוצפן בכתב ברייל, טיפוס על קירות, משימות ידע כללי ועוד.

רון שחר, ליפא מאיר, יום אתגרי לעובדי המשרד / צילום: דן לוי
 רון שחר, ליפא מאיר, יום אתגרי לעובדי המשרד / צילום: דן לוי

רון שחר וליפא מאיר

בקו הסיום, בגני חוגה שבעמק בית שאן, פגשה הקבוצה המנצחת שוב את שחר, שחיכה להם על השטיח האדום עם מדליה. בני ובנות זוגם של העובדים הצטרפו אליהם להמשך פינוק בספא, שכשוך במעיינות הטבעיים ואסאדו. היום גדוש החוויות נחתם בהופעה של הזמר אברהם טל, מסיבת ריקודים, הקרנת סרטים וקומזיץ.

תדמור על הקירות של פלסנר

עורכת הדין מתת פלסנר, העוסקת בתחום דיני המשפחה והגישור, חנכה בשבוע שעבר את משרדה החדש במגדל רובינשטיין ברחוב לינקולן בתל-אביב. קירות המשרד החדש עוטרו בצילומים של עו"ד דוד תדמור, לשעבר הממונה על ההגבלים העסקיים.

חזי בצלאל, מתת פלסנר, חנוכת משרד לעו
 חזי בצלאל, מתת פלסנר, חנוכת משרד לעו

חזי בצלאל ומתת פלסנר

תדמור, הידוע גם כאמן צילום, הגיע לברך, לפרגן ולראות מקרוב כיצד הצילומים שלו משתלבים בחללי המשרד החדש. הגיעו לברך: איש העסקים חזי בצלאל; איל הורביץ, רו"ח ויו"ר בייקר טילי העולמית; טל אשכנזי ממשרד הפרסום אשכנזי-זלצמן; יועץ התקשורת משה דבי; לקוחות, בני משפחה וחברים קרובים. בין האורחים גם שתי בנותיה הקטנות של עו"ד פלסנר, מהגרוש שלה - הח"כ לשעבר יוחנן פלסנר.

קינן בכרמים

חברת התיירות איסתא ליינס השיקה ביום רביעי את המלון כרמים בקיבוץ קריית ענבים. המלון, שנפתח באחרונה, מצוי בבעלות משותפת של החברה-הבת איסתא מלונות, היזם ראובן אלה וקיבוץ קריית ענבים, ומתופעל על-ידי רשת מלונות ישרוטל. אחישי גל, הבעלים של חברת איסתא, ערך סיורים אישיים לאורחי האירוע, שכללו ביקור בחדרים, בספא ובבריכת המלון. המוזמנים גם נהנו מטעימות של 37 מנות קוקטייל, ומהופעה של סינגולדה וחברים.

אחישי גל, שמעון גל, ציון קינן, ראובן אלה, ליאור רביב, השקת מלון כרמים / צילום: אביעד ויצמן
 אחישי גל, שמעון גל, ציון קינן, ראובן אלה, ליאור רביב, השקת מלון כרמים / צילום: אביעד ויצמן

אחישי גל, שמעון גל, ציון קינן, ראובן אלה וליאור רביב

בין הנוכחים: מוקי שניידמן, יו"ר ביטוח ישיר; ציון קינן, מנכ"ל בנק הפועלים; שמעון גל, ראש החטיבה העסקית של בנק הפועלים; גידי אלטמן, ראש החטיבה לבנקאות מסחרית בבנק לאומי; ליאור רביב, מנכ"ל ישרוטל; האדריכל אילן ויסברוד; גדי טפר, מנכ"ל ארקיע; אורי סירקיס, מנכ"ל ישראייר; דוד מימון, סמנכ"ל מסחר באל על; פרופ' יוסף גרוס; ערן זמורה; אבי שומר; אתי גווילי, מנכ"לית איסתא ישראל; יו"ר דירקטוריון איסתא, שחר בוצר; שמעון סיבוני, מנכ"ל איסתא מלונות, ועוד רבים מראשי ענף התיירות בארץ. האירוע הסתיים בשעות הקטנות של הלילה בחגיגה שמחה בבר המלון.