ביקורת גאדג'טים: אסוס טרנספורמר בוק TX300 - כבד מדי

הלפטופ-טאבלט של אסוס שוקל 1.9 ק"ג והוא מרגיש אפילו יותר כבד ממה שהוא באמת

קטגוריית הלפטופים ההיברידיים (שילוב של לפטופ וטאבלט) מנסה בכל כוחה להיות רלוונטית בשוק. ירידות מכירות המחשבים העקביות בעולם, היו הזדמנות מבחינת היצרניות לעצור את המגמה ולהציע מוצר שונה. בינתיים, הפתרון הזה לא הצליח. הטרנספורמר בוק TX300 הוא לפטופ היברידי של אסוס, המתמקד יותר בחוויית הלפטופ, ועל הדרך גם מציע טאבלט. החיסרון בטרנספורמר בוק הוא משקלו. מדובר בלפטופ כבד - 1.9 ק"ג - והוא מרגיש אפילו יותר כבד ממה שהוא באמת.

מסך

13.3 אינץ'. המסך יכול להינתק מהמקלדת, אך בעוד שהוא מתאים בגודלו לעבודה יומיומית, כאשר מנתקים אותו מהמקלדת מגלים יחידה כבדה מדי (950 גרם) שלא באמת מהווה תחליף לטאבלט. מצד שני, עדיין מדובר בפתרון טוב כאשר רוצים לשבת על הספה ולגלוש באינטרנט או לצפות בסרט. המסך באיכות Full HD, אבל התאורה האחורית שלו לא מספיק חזקה והצבע הלבן מעט צהבהב.

חומרה

הדגם כולל מקלדת נוחה עם תאורה אחורית, ומעבד i5 של אינטל במהירות 1.70 ג'יגה הרץ עם 4 ג'יגה זיכרון. על-גבי המסך אפשר למצוא נפח אחסון של 128 ג'יגה בטכנולוגיה המהירה SSD ועוד כונן קשיח (HDD) בנפח 500 ג'יגה המותקן במקלדת. הרמקולים של חברת באנג אנד אולפסן מספקים איכות טובה.

סוללה

זמן הסוללה עומד על כ-4 שעות עם חיבור לאינטרנט אלחוטי והגדרות ביצועים גבוהים. אסוס גם שילבה מטען עם חיבור מגנטי (בדומה לאפל) שאינו מוחדר לשקע, אלא מתחבר אליו מגנטית. בשיטה הזו, אם אדם מועד על כבל החשמל, המחשב לא יגרר מהשולחן והכבל רק ינותק.

מחיר: 5,900 שקל

בשורה התחתונה

הטרנספורמר בוק יכול היה להיות לפטופ מוצלח אם אסוס הייתה משקיעה קצת יותר בחומרה ומקצצת במשקלו בצורה משמעותית.