משבר? שיא של 6 שנים באופטימיות כלפי גוש האירו

סקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ': 36% ממנהלי התיקים הם במשקל יתר על גוש האירו – יותר מפי שתיים מהשיעור בחודש אוגוסט

סקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ' לחודש ספטמבר 2013 מצא כי האופטימיות והשוריות של המשקיעים כלפי שוקי המניות בגוש האירו רשמה שיא של שש שנים והגיעה לרמות שלפני תחילת המשבר בשנת 2007. 36% ממנהלי התיקים הם במשקל יתר על גוש האירו - יותר מפי שתיים מהשיעור בחודש אוגוסט. 12% ממנהלי התיקים במשקל יתר לגבי שוק המניות הבריטי - שיא של כל הזמנים. ההקצאה למניות בשווקים המתעוררים נשארה נמוכה כאשר 18% מהנשאלים הם במשקל חסר על האזור.

המשקיעים הדגישו כי הם מתכוונים להמשיך בהזרמת ההון לגוש האירו. 27% מהמשקיעים אומרים כי גוש האירו הוא האזור שיחזיקו במשקל יתר ב-12 החודשים הקרובים - שיא נוסף מאז מאי 2007. המהפך בסנטימנט כלפי גוש האירו היה מהיר ביתר. מחצית מהנשאלים מאמינים כי צמיחה חזקה בגוש האירו היא הפתרון למשבר החוב של האזור וזאת לעומת 19% המאמינים כי תמריץ של הבנק האירופי המרכזי הוא הפתרון. בחודש יולי, האמינו רק 30% כי מהנשאלים כי כלכלת גוש האירו תצמח ותצא מהמשבר.

סקר מנהלי הקרנות של מריל לינץ' לחודש ספטמבר 2013 מצא כי בעוד שהאופטימיות חוזרת לגוש האירו, עלתה רמת הקצאת המזומנים לממוצע של 4.6% מתיקי המניות ומספר מנהלי התיקים במשקל יתר על מזומנים עלה. 8 מתוך כל עשרה משקיעים סבורים כי הכלכלה הגלובלית תמשיך לצמוח במהלך 12 החודשים הבאים אבל מתחת לממוצע.

"רמות המזומנים בתיקי ההשקעות נשארות גבוהות שכן החשש משוקי האג"ח גדול מהתיאבון בשוקי המניות", אמר מייקל הארטנט, אסטרטג ההשקעות הראשי בקבוצת המחקר הגלובלית של בנק אוף אמריקה מריל לינץ'. "האמון בכלכלת גוש האירו הוא רב ולמרות שנרשמה עלייה בשוקי המניות בכל גוש האירו , הערך עדיין מצוי בשווקי המדינות המפותחות", אמר ג'ון בילטון, אסטרטג ההשקעות לאירופה בבנק אוף אמריקה מריל לינץ'.