אשכנזי ולוי בחרו לא לממש את אופציה 4 בשמן נפט וגז

שמן: "אשכנזי ולוי לא מימשו את אופציה 4 בעקבות חוות דעת משפטית, חד משמעית, לפיה הם חשופים למידע פנים שעלול להשפיע על החלטתם בביצוע רכישה זו. אין בהחלטה זו משום מסר כלשהו למשקיעים"

מנכ"ל שמן נפט וגז יוסי לוי והיו"ר גבי אשכנזי בחרו שלא לממש 605 אלף אופציות מסדרה 4 שהיו ברשותם. האופציה פוקעת היום, והשניים לא הודיעו על רצונם לממש את האופציות, שניתנו להם בחינם.

לכאורה, השוק יכול היה לפרש את העניין כחוסר אמון בקידוח, אך בשמן הסבירו היום כי "אשכנזי ולוי לא מימשו את אופציה 4 בעקבות חוות דעת משפטית, חד משמעית, לפיה הם חשופים למידע פנים שעלול להשפיע על החלטתם בביצוע רכישה זו. אין בהחלטה זו משום מסר כלשהו למשקיעים למעט ההנחיה המשפטית. יו"ר החברה והמנכ"ל פועלים וימשיכו לפעול לאור עצה משפטית ובהתאם לכללי הרשות לניירות ערך".

שמן דיווחה היום כי השלימה את גיוס ההון למבחני ההפקה בקידוח "ים 3". החברה חתמה על הסכמים עם מספר גופים מוסדיים, במסגרתם תקצה החברה למשקיעים מניות חסומות. המשקיעים התחייבו להשקיע בשמן כ-23 מיליון שקל (לפי מחיר של 92.31 אג' למניה) כנגד הקצאה מצטברת של כ-25 מיליון מניות.

בשבוע שעבר דיווחה שמן כי מבחני ההפקה צפויים להתחיל בימים הקרובים ולהימשך כ-30 ימים. עם זאת, אין באפשרות השותפים לרישיון לתת אומדן לקצבי הפקה משוערים לפני ביצוע מבחני הפקה בקידוח.