מנוע הצמיחה של מגזין הגברים "Maxim": הקמת ערוץ טלוויזיה

המטרה: להגיע ל-40 מיליון בתי-אב ולהתמודד עם הירידה בהכנסות הפרינט

הבעלים החדשים של מגזין "Maxim", קבוצת משקיעים בהובלת קאלווין דארדן (לשעבר מנהל ב-UPS), מתכננת להשיק השנה רשת טלוויזיה תחת המותג 'Maxim'. לדברי החברה, הכוונה היא לאתר שווקי פרסום חדשים ולסייע למותג להתרומם מההאטה במדיה המודפסת.

"בכוונתנו לקחת אירועים רבים של 'Maxim' ולהפוך אותם לפרוגרמינג איכותי", אומר דארדן. "ניכנס לאירועי ספורט אקסטרים ולמוזיקה. זה יהיה מרגש", הוא מוסיף.

Darden Media Group כבר חתמה על חוזה עם חברת כבלים אחת, שהתחייבה לצרף את Maxim TV לחבילת הטלוויזיה שלה. כעת החברה מנהלת מגעים עם שני גופי שידור אחרים, אומר דארדן. המטרה היא לחשוף את הרשת ל-35 עד 40 מיליון בתי-אב עד סוף השנה, הוא הוסיף.

"יש כאן מותג תוסס שברמה מסוימת נשחק על-ידי הפרינט", אומר בן מאדן, שצפוי להמשיך כנשיא "Maxim" תחת הבעלות החדשה. "רשת הטלוויזיה מאפשרת לנו לפעול בשווקים חדשים שלא היתה לנו גישה אליהם עד כה".

אלא שהמיזם הזה נולד בתקופה שברירית. ספקי טלוויזיית "שלם וצפה" (Pay TV) בוחנים סגירה של ערוצים במאמץ למתן את הגידול בעלויות. מנכ"ל חברת הכבלים טיים וורנר, גלן בריט, הביע נכונות לבחון מחדש את הכדאיות של שידור רשתות קטנות ולהחשיך את המסך של אלה מביניהן שהצופים כבר ממעטים לראות. מוקדם יותר השנה החברה הפסיקה לשדר את רשת האמנויות Ovation.

אף שדארדן לא סיפק פרטים נוספים על רשת הכבלים, הוא אמר ש-"Maxim" בוחן "גישה תפעולית שונה" מזו שבחר בה המגזין "אסקווייר", שהשתלט החודש על רשת סטייל (Style Network) מתוך כוונה להשיק תחרות בישול, תוכנית טיולים וסדרת אופנה בהשתתפות שחקן ה-NBA לשעבר בארון דייוויס.

"Maxim" כבר מפיק תוכני וידיאו למגוון של פלטפורמות, לרבות אינטרנט, יו-טיוב ואפליקציות מובייל ו-Xbox Live, שכוללות מספר שעות של תוכני "Maxim" מדי שבוע. החברה מתכוונת להשיק אפליקציות דומות לפלייסטיישן 3 ומכשירים כמו Roku.

יש מקום על הממיר?

"מפעילות הכבלים יטענו שאין שכבר לא נותרו קהלים שלא קיבלו את מבוקשם בסביבת הפרוגרמינג התחרותית הזו", מסבירה קתרין רייזנברגר, מומחית בתחום הטלוויזיה. "כמעט כל נישת הקהלים כבר נענית על מבוקשה מצד ערוץ כזה או אחר, ככה שקשה לטעון כי רשת חדשה תספק קהל שערוץ קיים אינו מגיע אליו כבר עכשיו".

דארדן אומר מנגד כי "Maxim" מציעה גם תוכן וגם קהל יעד. "אנחנו בקשר ישיר עם המאפיינים הדמוגרפים שהמשווקים רוצים לאתר", וכוונתו לבני ה-18-34. "אנחנו מספקים למשווקים פלטפורמה נוספת להגיע לקהל הזה".