השיחה: על השולחן של מנהלי השיווק

תמונות משפחה, מזכרות מהעבר או חפצים שימושיים - מנהלי שיווק מציגים 3 פריטים שלא יוצאים מטווח הראייה שלהם

"עט פיילוט שחור המייצג את סגנון הניהול שלי - ישר ולעניין"

מיכל גולדמן / צילום: איל יצהר
 מיכל גולדמן / צילום: איל יצהר

מיכל גולדמן, סמנכ"לית שיווק ביוניליוור ישראל

גיל: 47

מצב משפחתי: אמא לאלון, בן 3

מגורים: תל-אביב

■ אלבום שהכינו האחיינים שלי: "באלבום - תמונות של בני אלון ושל כל בני המשפחה. כך אני מרגישה שהמשפחה איתי במשרד. זה גורם לי אושר בכל פעם שאני מסתכלת בו".

■ לוח ימי הולדת: "כולם מופיעים שם: משפחה, הצוות, חברים, מכרים. מאוד חשוב לי לאחל מזל טוב ביום ההולדת, אז אני מקפידה מאוד שלא לשכוח. באופן כללי, זה מתחבר לתפיסה הניהולית שלי. יש לי דרישות, אבל אני גם נותנת יחס אישי לכל אחד".

■ עט פיילוט שחור: "זה העט הכי פשוט שיש, אבל איתו אני אוהבת לכתוב. אני דואגת תמיד שיהיו חבילות שלו, שלא יחסר מלאי. הוא תמיד על השולחן, אחד מכלי העבודה הבסיסיים והשימושיים ביותר עבורי. העט הזה מסמל בעיניי פשטות, פרקטיות, בלי פוזה. אפשר לומר שהוא מייצג את סגנון הניהול שלי: בגובה העיניים, ישר ולעניין".

"דיוקן של צ'רצ'יל וארמסטרונג המייצגים תבונה ונשמה"

יגאל ברקת / צילום: איל יצהר
 יגאל ברקת / צילום: איל יצהר

יגאל ברקת, סמנכ"ל השיווק של ישראכרט

גיל: 43

מצב משפחתי: נשוי+2

מגורים: רמת-השרון

■ לואי ארמסטרונג וצ'רצ'יל: "דיוקנאות של אנשים שמשמשים לי השראה כבר הרבה מאוד שנים. השילוב בין הלב והנשמה של גדול נגני הג'ז והכריזמה והתבונה של גדול המנהיגים בכל הזמנים, מייצגים כל מה שראוי שיהיה באדם ובעסקים. ערכים, לב ורגש עם שכל והרבה הומור".

■ תפילת השלווה: "נמצאת איתי במגירת השולחן ומשמשת לי תזכורת לאופן שבו ראוי לחיות. התפילה אומרת: 'אלי, תן בי את השלווה לקבל את הדברים שאין ביכולתי לשנותם. האומץ לשנות את אשר ביכולתי והתבונה להבחין בין השניים'".

■ אוסף תחתיות הכוסות שהן פרסומות של פעם: "אשתי קנתה לי במתנה את התחתיות האלה, שהן אוסף פרסומות של פעם. יש משהו מאוד אמיתי, נכון ולא מתחכם בפרסום של פעם. בסוף צריך להישאר פשוט. זה נכון בחיים, בעסקים, בשיווק, בפרסום ובכל מה שאנחנו עושים".

"תמונה של ילדיי שמזכירה לי מה באמת חשוב בחיים: משפחה, אהבה וחיים פרטיים"

רפי בארי / צילום: איל יצהר
 רפי בארי / צילום: איל יצהר

רפי בארי, סמנכ"ל שיווק ומכירות של רשת מלונות דן

גיל: 62

מצב משפחתי: נשוי+3 ילדים ושני נכדים

מגורים: תל-אביב

■ תמונה של שלושת ילדיי: "להזכיר לי תמיד מה באמת חשוב בחיים - משפחה, אהבה וחיים פרטיים".

■ פסל בדמותי: "קיבלתי אותו מידידה, והוא נעשה לפי מאפייניי בפייסבוק - אני מגיח מתוך מזוודה של מלונות דן עם מגלשי סקי, מוכן לפעולה".

■ משקולת זכוכית בצורת גלובוס: "הגלובוס מסמל עבורי את האהבה הגדולה שלי ושל רעייתי לטייל ברחבי העולם ולגלות תרבויות, נופים ומקומות חדשים".

"מודעת תודה מפרגנת מהנהלת האיגוד שמשמחת בכל פעם מחדש"

תלמה בירו / צילום: איל יצהר
 תלמה בירו / צילום: איל יצהר

עו"ד תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק הישראלי

מצב משפחתי: נשואה+3

מגורים: תל-אביב

■ תמונת אבי: "אבי, שלמה מגריזו ז"ל, הוא ללא ספק הדמות הדומיננטית והמשפיעה ביותר בחיי, מושא הערצתי ואהבתי. בצד היותו בנקאי ואיש עסקים, הוא היה רומנטיקן חסר תקנה, איש של ספרות, היסטוריה, אמנות ובעיקר מוזיקה. אני מתגעגעת ליכולת שלו ליהנות מהנאות יומיומיות קטנות, לעצתו הטובה, לחוכמתו השנונה, לצחוקים שלנו, ובעיקר לתחושת הגאווה והעונג שהעניקה לו המשפחתיות ההדוקה שלנו".

■ מגן הזכוכית מהדירקטוריון של רפאל: "במשך כ-4 שנים הייתי דירקטורית בחברת רפאל. עולם תוכן שהיה זר ורחוק ממני לחלוטין. מה לי ולמערכות נשק מתוחכמות? למדתי ברפאל 3 שיעורים חשובים: אחד, זה ממש בסדר ואפילו נכון לשתוק לגמרי ולדבר רק כשיהיו בפיך דברי טעם רלוונטיים; השני, כל נושא יכול להיות מרתק וסוחף אם נכנסים לעובי הקורה ולומדים אותו לעומק, גם אם מדובר במערכת הגנה אקטיבית לטנקים; והשלישי, ניהול זה ניהול זה ניהול, ואין הבדל משמעותי בין חברה המשיקה בדאגה ובחשש מוצר חדש לשוק בתקווה שיצליח, לבין חברה אחרת, המנסה לראשונה, בדאגה ובחשש לא פחותים, יירוט של טיל חדש בתקווה שיפגע בול".

■ מודעת התודה מהנהלת האיגוד: "שום דבר לא הכין אותי להפתעה הנפלאה, המתוקה והבלתי נשכחת שהייתה לי למחרת כנס השיווק הגדול ב-2010. בכל העיתונים התנוססה אז לתפארת מודעת התודה של הנהלת האיגוד ובה הופיע המשפט הכי מחמיא והכי מפרגן שאפשר להעניק למנכ"ל: 'ותודה מיוחדת לאחת והיחידה תלמה בירו, מנכ"לית איגוד השיווק, אשר הובילה וסחפה אותנו לעוד הצלחה משותפת וגדולה'. קראתי את המשפט הזה מאז אלפי פעמים, והוא משמח ומלהיב אותי כל פעם מחדש. זכיתי".

"מחשבון - כי מנהל שיווק מחובר למספרים ותוצאות עסקיות"

גלי שבד / צילום: איל יצהר
 גלי שבד / צילום: איל יצהר

גלי שבד, סמנכ"לית שיווק ואסטרטגיה בכלל ביטוח

גיל: 46

מצב משפחתי: נשואה+2

מגורים: בנימינה

■ האייפון שלי: "האייפון שלי נמצא תמיד על השולחן, במצב שקט, אך זמין תמיד לשיחות מילדיי. לא משנה באיזו פגישה או ישיבה אני נמצאת, אם הילדים מתקשרים אליי או מסמסים, אני זמינה. לאורך שנים של ניהול קריירה נשארתי אמא מעורבת מאוד בחיי הילדים, זה דורש המון אנרגיה וויתורים קטנים פה ושם, אבל אני בהחלט מצליחה להכיל את הכול".

■ מחשבון: "הייתה לי הזכות לעבוד שנים ארוכות בקבוצת שטראוס, שם למדתי שמנהל השיווק הוא לא ועדת הקישוט של הארגון אלא זה שמחובר למספרים ומייצר תוצאות עסקיות. כך אני מתנהלת מאז ועד היום: מטרות, יעדים, מדדים, ומשתדלת כמובן שזה יהיה בשפה התקשורתית הנכונה. לשמחתי, כלל ביטוח מחזיקה באותה גישה".

■ קפה: "הפוך מפנק או נמס פשוט, שניהם טובים בעיניי באותה מידה. מעבר לאספקת הקפאין הנדרשת לי במהלך יום עבודה ארוך, הקפה משמש לי הפסקה קטנטנה מהיום העמוס, רגעים קטנים של ניתוק".