ערוץ 9 מנסה למשוך קהל: רכש זכויות שידור לקרב איגרוף בינ"ל

מדובר באירוע הספורט הראשון שרוכש הערוץ דובר הרוסית מאז עבר לידיו של אלכסנדר לוין ■ בתקופה האחרונה החלו בערוץ 9 לתרגם תוכניות לעברית

ערוץ 9 רכש לשידור את קרב האגרוף בין שני אלופי העולם לשעבר - האוקראיני ולדימיר קליצ'קו והרוסי אלכסנדר פובטקין.

מדובר באירוע הספורט הראשון שרוכש הערוץ דובר הרוסית מאז עבר לידיו של איש התקשורת אלכסנדר לוין, שעלה השנה לישראל מרוסיה.

על-פי ההערכות, הערוץ שילם על זכויות השידור של קרב האגרוף, הנחשב לבעל פרופיל גבוה, מאות אלפי אירו. מחזיקת הזכויות היא חברת ההפקה הרוסית "חריונוב פרומושן" של ולדימיר חריונוב, הידוע כמפיק קרבות אגרוף בינלאומי.

קליצ'קו ופובטקין היו אמורים לערוך את הקרב פעמיים בעבר, אולם בשני המקרים הוא התבטל ברגע האחרון. המפגש בין השניים יוצר עניין רב בעולם האגרוף, ובפרט במדינות ברית-המועצות לשעבר.

הקרב יתקיים באולם הספורט האולימפי של מוסקבה ב-5 באוקטובר (20:00 בערב שעון ישראל). את התשתית הטכנית יעביר לישראל ערוץ 1 הרוסי.

בעוד שבישראל ספורט האגרוף נחשב לנישתי, ברחבי העולם הוא זוכה לפופולריות וליוקרה רבה.

במהלך השנים, רשתות שידור שביקשו לרכוש תשומת-לב ולבנות את מותגן השקיעו ממון רב ברכישת זכויות שידור של קרבות אגרוף. דוגמה מובהקת לכך היא רשת הכבלים האמריקאית HBO.

בערוץ 9 בוחנים את האפשרות לשלב פרשן או שדרן דובר עברית בשידור, על מנת למשוך גם צופים שאינם דוברי רוסית, במסגרת אסטרטגיית הרחבת הקהל של הערוץ.

במהלך השנים ניסה הערוץ למשוך את הקהל הישראלי הרחב באמצעות שידור של אירועי ספורט, בעיקר משחקי כדורגל, אולם התקשה בהמשך לשמור על הקהל אצלו. בערוץ 9 במתכונתו הנוכחית החליטו לשנות מגמה זאת, וכיום משקיעים שם בתרגום תוכניות ואף בקיום ראיונות בעברית.