מורגן סטנלי: השווקים שלחו אתמול שני סימני אזהרה

אדם כריספולי, אנליסט בבנק ההשקעות מציין בסקירה שפרסם כי השווקים סיפקו אתמול שני סימני אזהרה ■ האחד נוגע לסקטור הפיננסים והשני למניות המומנטום הגדולות

אדם כריספולי, אנליסט בבנק ההשקעות מורגן סטנלי, ציין בסקירה שפרסם היום (ג') כי השווקים סיפקו אתמול שני סימני אזהרה למשקיעים. האחד הוא הירידה החדה בסקטור הבנקאות והשני הוא המכירות הכבדות/מימוש הרווחים במניות המומנטום הגדולות כגון גוגל ויאהו.

כריספולי ציין כי אחד הסיפורים הבולטים אתמול היה המסחר החלש במניות הבנקים והפיננסים, שרשמו ירידות של כ-1.4%. עדות לכך ניתן היה לקבל גם באמצעות קרן הסל BKX , העוקבת אחר מניות הפיננסים, שהשילה מערכה 1.6% וירדה מתחת לממוצע נע 50, בפעם הראשונה מאז נובמבר 2012.

אז מה היה הטריגר לירידות? מאמר שפורסם ב"פייננשל טיימס" ובו העריכו אנליסטים כי בנק ההשקעות סיטי, כמו גם בנקים אחרים כגון ג'יי.פי מורגן, ידווח ברבעון הבא על ירידה חדה בהכנסות בשל הירידה בגביית עמלות המסחר. בתגובה, מניית סיטי צללה בכ-3%.

תמרור אזהרה נוסף שמציין כריספולי, הוא המימושים הכבדים במספר מניות מומנטום עם הביצועים הטובים ביותר. מדובר במניות בתחומי הביוטק והאינטרנט, כגון גוגל , יאהו , נטפליקס , גילאד , Celgene Corporation ביוג'ן ועוד. כריספולי טוען כי לא קיימים נתונים פונדמנטלים העומדים מאחורי המימושים ונראה כי המשקיעים פשוט מעוניינים לממש רווחים לקראת הרבעון הבא.