מניית הערב: ישראלית המזנקת בכ-40% בדרכה החדשה

בתחילת החודש יצאה אלווריון לדרך חדשה, לאחר שבית המשפט אישר את מכירתה לוואלי טלקום, תמורת 38 מיליון שקל

מניית אלווריון רושמת היום (ב') עלייה חדה במחזור ער במהלך המסחר בוול סטריט. שווי שוק החברה מזנק בהתאם לכ-8 מיליון דולר.

בתחילת החודש יצאה חברת ציוד התקשורת לדרך חדשה, לאחר שבית המשפט אישר את מכירתה לוואלי טלקום, תמורת 38 מיליון שקל. החברה החבוטה, שלאחר שנים קשות של פיטורים וניסיונות התאוששות הגיעה בקיץ לכינוס נכסים, הפכה ל"סחורה חמה", שעליה התחרו ואלי טלקום וסיגמא ווייב.

ואלי זכתה לבסוף במכרז, ולאחרונה הועברה לידיה השליטה באלווריון. איש ההיי-טק חורחה פיניאבסקי, ממייסדי ומנהלי חברת ציוד התקשורת Mobile Tornado הנסחרת בלונדון, עומד מאחורי ואלי. שותפו בהשקעה הוא אחד מעשירי בריטניה - פיטר ווילקינסון, שהוא גם שותפו של פיניאבסקי במובייל טורנדו. גם לאיש העסקים פלג הדר יש אופציה לרכישת החזקות, ואילו האני אלעלמי, בעל חברת אינטרנט ברשות הפלסטינית, שהוזכר כאחד מהשותפים, נשאר בשלב זה כלקוח בלבד, ואינו חלק מגרעין השליטה.

ב"גלובס" התפרסם ראיון מקיף עם פיניאבסקי בשבוע שעבר.

המכרז לרכישת אלווריון מידי כונס הנכסים התחיל במחיר נמוך בהרבה מהמחיר הסופי, והתחרות בין ואלי לסיגמא ווייב הובילה לעליית המחיר. למעשה, הדיון האחרון בבית המשפט החל כשכונס הנכסים, רו"ח יואב כפיר, ממליץ על הצעת סיגמא, לאחר התמחרות בת 11 שעות בין הצדדים. אלא שעם פתיחת הדיון הפתיעה ואלי ושיפרה את הצעתה, למרות התנגדות סיגמא. תמיכת העובדים והנושה המובטח בוואלי הובילה את כפיר להפוך את המלצתו, ולזכייתה במכרז.