ערר נגד כוונת ענבל אור להכשיר חריגות בנייה במגדל הטייסים

הבניין טרם קיבל טופס 4 המאפשר את אכלוס כל הדירות בשל חריגות בנייה שהתגלו - היתר הבנייה המקורי ניתן רק ל-26 קומות ולא ל-27 כפי שנבנה בפועל

שני חברי מועצת העיר רמת-גן וחברי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בעיר הגישו ערר נגד כוונת הוועדה המקומית ברמת-גן לאשר את השינויים במגדל הטייסים של ענבל אור, למרות החריגות מההיתר המקורי שניתן.

כזכור, הבניין, המתנשא לגובה 27 קומות, טרם קיבל טופס 4 המאפשר את אכלוס כל הדירות בשל חריגות בנייה שהתגלו במקום על-ידי מחלקת הפיקוח של עיריית רמת-גן. היתר הבנייה המקורי ניתן רק ל-26 קומות ולא ל-27 כפי שנבנה בפועל. קבוצת הרכישה הגישה בסוף 2012 בקשה להכשרת השינויים שבוצעו בפרויקט ועל אישור שינויים אלה הוגש הערר המדובר.

"הבקשה להיתר שהגישה קבוצת הרכישה ואושרה על-ידי הוועדה המקומית כוללת שטחים עיקריים בהיקף של לפחות כ-255 מ"ר מעל המותר לפי התוכניות החלות... על כן מדובר בסטייה ניכרת שגם לוועדת המשנה או למליאת הוועדה המקומית לא הייתה סמכות לאשרה", כך נכתב בערר שהגישו עו"ד רועי ברזילי ועו"ד רני גני לוועדת הערר המחוזית לתכנון ובנייה במחוז תל אביב.

עוד נכתב בערר: "הבקשה שאושרה כוללת קומה טכנית אחת מעל המותר לפי התוכנית החלה על המגרש, ששטחה עולה אף הוא על המותר, וכן שטחי שירות תת קרקעיים בהיקף העולה על המותר. מדובר, ככל הנראה, באחד המקרים הקיצוניים שבהם עבירות בנייה חמורות מטויחות ומגובות בחסינות מושל. הוועדה המקומית מבקשת כעת לאשר בדיעבד חריגות בנייה המהוות סטייה ניכרת בניגוד לכל דין".

בסיכום הערר דורשים מגישיו כי יש לקבוע שהחלטת הוועדה התקבלה בחוסר סמכות, ולכן היא בטלה וכי על יוזמי התוכנית להגיש תוכנית מפורטת לאישור הוועדה המחוזית.

לדברי עו"ד ברזילי, ממגישי הערר, "פרשת מגדל הטייסים מצטרפת לאותה גישה סלחנית בלתי מתקבלת על הדעת ביחס לתופעה הנלוזה של עבריינות הבנייה שפשטה בעיר. עבריינות הבנייה, כך מתברר, אינה רק נחלתו של האדם הפשוט המבקש לסגור מרפסת או להקים פרגולה, אלא גם ואולי בעיקר, עבריינות של טייקוני נדל"ן שעוברים ורומסים את החוק בהיקפים עצומים ובחסות העירייה".

מעיריית רמת-גן נמסר בתגובה להגשת הערר כי "הערר התקבל אצלנו היום, ואנו למדים אותו. ראוי לציין כי מדובר בפרויקט פינוי ובינוי מוכרז, שבמסגרתו פונו 16 דירות ושתי חנויות ובמקומן הוקם מגדל ובו 104 דירות חדשות. היתר לשינויים לא יוצא עד להחלטת ועדת הערר וממילא לא יינתן אישור אכלוס לדירות (טופס 4). כמו כן, ראוי לציין כי הליכי אכיפת חוק התכנון והבנייה מתקיימים בד בבד להליכי הרישוי".

מחברת אור סיטי נדל"ן של ענבל אור נמסר כי "מגדל הטייסים הוקם על-פי התב"ע הרלוונטית ולשמחתנו, למרות קמפיין נגטיבי שנועד לשרת צרכים פוליטיים של מתמודד בבחירות לעירייה, הפרויקט קיבל את כל האישורים הנדרשים, כדין. להערכת יועצינו המשפטיים גם כתב ערר זה, יש בו יותר יחצנות בחירות מאשר עילות של ממש לשינוי החלטת הוועדה".