כולם היו אלון חסן

ועדי העובדים הם פיונים. הכול מתנקז לאדם ששמו עופר עיני

אני לא יכול לחשוב על הרבה דברים שהיו כל-כך צפויים כמו המקרה של אלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד. רק מעטים מאתנו ידעו על קיומו של האיש, ומעטים עוד יותר היו מודעים למעלליו. עד שבאה מערכת חדשות ערוץ 2 ועשתה לנו היכרות עם האיש והאגדה.

ראינו על המדף אדם, שמענו איך בשנים שבהן "שמר" על העובדים עשה חסן גדולות ונצורות לביתו. לא סתם בית, חתיכת ארמון. איך מגיע עובד בנמל לנכסים כאלה? על כך קיבלנו בכתבה בטלוויזיה תיאור מאלף ומרתק של העסקים שעשה חסן בתוך הנמל, שבו פעל כאילו היה שייך לו.

כל זה נעשה מול עיניהם של הנהלת הנמל וראשי ההסתדרות. כולם ידעו, אבל לא עשו דבר. כי חסן נחשב ל"אדם חזק" שלרשותו עומדים גדודי עובדים הפועלים בצורה המזכירה ארגונים כוחניים אחרים - כולל מה שהם יודעים להציע בתקופת בחירות בנמל וגם בהסתדרות. וכאן יש להכניס לתמונה את היו"ר עופר עיני.

יועץ משפטי או פיון?

אתמול (ב') החליטו בהסתדרות שלא נותרו סיבות למנוע מחסן לחזור לתפקידו כראש ועד העובדים. מישהו באמת חשב שזה לא יקרה? בהודעה הרשמית נאמר שההחלטה התקבלה על-ידי ועדה שבה ישבו... עזבו את השמות, הם לא רלוונטיים.

חברי ועדות המתמנים מתוך הארגון על-ידי העומד בראשו אינם יותר מפיונים. הכול מתנקז לאדם ששמו עופר עיני. הוא סידר שחסן ישעה עצמו, והוא סלל לחסן את הדרך חזרה. הוא עשה זאת באמצעות "חוות-דעת" מעובד שלו, הנושא את התואר "היועץ המשפטי של ההסתדרות", שנתן לעיני את הדקלום הבא: "נכון להיום, חסן אינו מקיים במישרין או בעקיפין יחסים עסקיים עם חברת נמל אשדוד. בנוסף, חסן חתם על תצהיר שבו התחייב שלא לקיים בעתיד עסקים הקשורים בעבודת הנמל וכי אם יימצא שהוא אכן מקיים עסקים כאלו, הוא יודח מתפקידו".

לפחות ניגוד עניינים

נגיד שקופאי בבנק נתפש במעילה. הבנק ממנה ועדה המוצאת שהאיש כבר לא מועל כמה חודשים, והוא מוכן להתחייב שיותר לא יגנוב. האם הבנק יחזיר אותו לעבודה? בתפקיד כלשהו? מדובר לפחות בניגוד עניינים.

האם ניגוד פלילי? אני חושב שכן, אם מתחשבים גם בדרך שזה נעשה. אנשים המופקדים על הנמל העלימו עין. אם כל זה לא מחייב חקירה וענישה בצידה, לפחות של עיני וחסן - מה כן? או לפחות טריקת שערי הנמל והוועד בפני חסן? לפחות?!