האם משקיעי אפל יהנו בקרוב ממהלך שיזניק את המניה?

המשקיע המיליארדר קארל אייקן, צייץ בטוויטר כי הוא סעד עם מנכ"ל אפל טים קוק ודיבר איתו על אפשרות שהחברה תבצע רכישה עצמית בהיקף עצום של 150 מיליארד דולר ■ כלומר, מדובר בשליש מהון המניות העומד של החברה

האם משקיעי אפל יהנו בקרוב מהקטנה עצומה של הון מניות החברה? המשקיע המיליארדר קארל אייקן צייץ הערב (ג') ב"טוויטר" כי הוא דיבר עם מנכ"ל אפל טים קוק בדבר אפשרות שחברת הענק תבצע רכישה עצמית של מניותיה בהיקף עצום של 150 מיליארד דולר. קרי, מדובר ביותר משליש מהמניות הנסחרות של החברה.

"הייתה לי ארוחה לבבית עם טים קוק", כתב אייקן, שמחזיק בפוזיצייה גדולה באפל. "דיברנו הרבה על אפשרות של רכישה עצמית בהיקף של 150 מיליארד דולר והחלטנו להמשיך את הדיאלוג בנושא בעוד כשלושה שבועות".

מניית אפל עולה היום בכ-2% ונסחרת סביב 486 דולר. לכן, המשמעות של רכישה עצמית בהיקף שכזה היא שהחברה תרכוש בחזרה יותר מ-300 מיליון מניות. מדובר למעשה ביותר משליש מהון המניות של החברה, שעומד על כ-900 מיליון. מהלך שכזה, אם יצא לפועל, יוביל להקטנה של יותר משליש מהון מניות החברה, כך שהמשקיעים יהנו מעליית ערך המניות שברשותם.

נזכיר, בחודש אפריל אפל הודיעה כי היא "תצ'פר" את בעלי המניות ותחזיר להם כ-100 מיליארד דולר עד שנת 2015. התוכנית כוללת רכישה עצמית בהיקף של 60 מיליארד דולר וכן העלאה של שיעור הדיבידנד ב-15%. עד חודש יוני אפל רכשה מניות שלה בהיקף של 16 מיליארד דולר.

אומנם תוכנית לרכישה עצמית בהיקף של 150 מיליארד דולר היא הרבה מעבר לתיכנון המקורי של אפל, אך בהתחשב בעובדה שיש לה הר מזומנים בהיקף דומה, סביר להניח שהיא לא תתקשה לממן את התוכנית.