עסקת ענק: פנטהאוז בת"א נמכר ב-80 מיליון שקל

על-פי גורם המעורה בפרטי העסקה, מדובר בדירה המשתרעת על 600 מ"ר, עם מרפסת ענק בשטח כ-260 מ"ר

שוק הנדל"ן התל אביבי ממשיך לייצר עסקאות ענק על דירות מגורים. דירה דו מפלסית בפרויקט המשלב בנייה חדשה ושימור בפינת הרחובות נחמני ואחד העם נמכרה בעבור כ-79.4 מיליון שקל. על פי נתוני אתר רשות המיסים מדובר בעסקה שדווחה בחודש יולי האחרון.

על פי גורם המעורה בפרטי העסקה, מדובר בדירה המשתרעת על 600 מ"ר עם מרפסת ענק בשטח כ-260 מ"ר. תג המחיר של העסקה הוא פרי חיבור של מספר דירות בפרויקט הממוקמות בשתי הקומות העליונות של הבניין לשימור עם תוספת של חלק חדש שנבנה במסגרת הפרויקט. נתונים אלו מעידים על תג מחיר למ"ר בגובה כ-133 אלף שקל למ"ר וזאת ללא חישוב שטח המרפסת.

את הפרויקט, שנמצא היום בשלבי בנייה מתקדמים, יזמה חברת לנוקס והוא כולל כ-5,200 מ"ר בנוי סך הכל המשולבים בבניין לשימור ובנייה חדשה. הבניין לשימור הוא 'בית הציפורן' שתוכנן על ידי האדריכל יוסף ברלין ב-1925.

יש לציין על פי אתר רשות המיסים, דווחה העסקה כעסקה למכירת דירת 4 חדרים בשטח 100 מ"ר בקומה האחרונה של הבניין. נתונים אלו משקפים שווי דימיוני של כ-800 אלף שקל למ"ר. ברשות המיסים הסבירו היום שמדובר בכל הנראה בטעות הקלדה בהעברת הדיווח למערכת וכי שטח הדירה שצוין איננו מדוייק. ברשות המיסים הדגישו כי בשאר פרטי העסקה, כלומר הכתובת והמחיר לא נפלה כל טעות.

בעבר בוצעה בפרויקט זה עסקה נוספת במסגרתה נמכרה דירת גן בקומת הקרקע של המבנה. עסקה זו התייחסה לדירה בשטח כ-600 מ"ר עם גינה ותג המחיר שלה עמד על כ-40 מיליון שקל. עסקה זו בוצעה לפני כשנה וגם היא פרי איחוד מספר דירות בפרויקט.